Pazar, Eylül 24, 2006

Zeytin Dalı

 
Kavala mı güzel,Selanik mi sorusunun cevabını,Yunanistan turundan dönmüş babamla annem en ince detaylarına kadar anlattılar dün gece...
Atina'yı ve bilimum adaları daha önce gezip görmüş anne ve baba ikilisi,uzun yıllar sonra ilk defa Evliya Çelebi tadında araba ile yaptıkları kısa Yunanistan gezisi sonrası Selanik'i pek beğenmişler,Kavala'nın da temiz ve düzenli haline bayılmışlardı.
E,malum dedemin doğduğu topraklardı,kan da çekiyordu,seviyordu insan ister istemez...
Yunanistan sonrası Çanakkale,oradan da Ayvalık'a uzanmış,Ege'nin iki yakasının da güzelliklerine doymuş olarak dönmüşlerdi...
Ne kadar benzer iki milletti...He, üzülecek tek detay, Yunanistan annemin gözlemine bakacak olursak Türkiye'ye göre daha temiz bir memleketti...


 

Benim de yurt dışı ile çalışırken en sevdiğim,en anlaştığım bayim Yunan bayiimdi..
Michalis vardı ürün sorumlum,sabahları neşe ile arardık birbirimizi...Evlendiğimde de en özel düğün hediyem Yunan bayiimden gelmişti...Bronz,altın karışımı el yapımı bir zeytin dalı heykeli...Evim barış ve bereketle dolsun diye seçmişlerdi...Gözlerim dolmuştu paketi ofiste açtığımda...
Bir kaç sene önce,annemler gemi ile sadece bir kaç saatliğine Pire limanına uğradıklarında,bir pazar günü...Hiç tanımasa da annemi,babamı,tatil günü olmasına rağmen,üşenmemiş Atina'yı arabasıyla gezdirmişti bu Michalis bizimkileri...Yarı İngilizce,çeyrek Türkçe ,çeyrek Yunanca çok iyi anlaşmışlardı babam ve Michalis!


 

Hala telefonlaşır,mailleşirim tüm bayilerimle...Ama Yunanlı dostlarım en özeldir kalbimde..

Elbette aşırı milliyetçi,ırkçı,faşist Yunanlılar var Ege'nin karşı kıyılarında...Aynen bizim ülkemizde olduğu gibi...Geçmişi unutmamak lazım,o ayrı...Ama sadece geçmişte kalarak yaşamak da anlamsız...
En azından, tam sular yavaş yavaş durulurken,medenice aynı denizi barış içinde seyredebilirken iki yakadan, düşmanlık tohumlarını tekrar atmaya çalışmak mantık dışı bence..

 
Dün akşam , annemin Kavala'dan getirdiği, bizim un kurabiyesinin biraz daha farklı bir versiyonunu denerken evde çay eşliğinde, Survivor başladı tv'de...Yunan kurabiyelerini lüpleten bizim halimize gayet ironik bir şekilde...

Yunan ekibinin konuşmalarını duydukça hayretlere düştüm ben dün gece.Dünden beri 2 kere daha tekrarı verildi yarışmanın...Bizim ekibin, Yunanlı kızı ezme planlarını duydum bir de...'Ölse bu Yunanlılar umrum olmaz' dedi bir tane bizim yarışmacı...
Zaten kelaynağın boynunu kırıp,hayvan ölmemiş,can çekişirken boğazını kesen de bizim yarışmacılardı...
Çok acayip şeyler olacak sanırım bu yarışmada...İki hafta sonra,iki Yunanlıyı telef etse bizimkiler,ulusal kahraman sayılacak belki de...Çünkü öyle bir kurgu ile gösteriyorlar ki yarışmayı, en Yunan dostu Türk insanının bile ister istemez 'Heeeyt savulun bre kafirler,Türkler geliyor ' diye bağırası geliyor.

Tam karşılıklı dostluk temalı diziler falan çıkmışken piyasaya,ırkçılığı arkasına alarak reyting rekoru kıracak bir yarışma karşımızda...

Michalis'i arayıp,'nasıl koyduk Hellas'aaa Hellas'aaa Hellas'aa' diye bağırasım var!
Zeytin dalı bizim neyimize! Posted by Picasa

29 yorum:

Adsız dedi ki...

cabbuukk bana bi ulas yahu.. her seferinde burdan msg atmaktan yoruldum valla :)

Adsız dedi ki...

crystalcim ben yunanlarin bir kismini cok seviyorum ,sansimiza da Ozzy'nin advisor'u yunanli benim de hocalarimdan birisi:) ikisi de cok seker, zaten herseyimiz ortak, her yemegin sonuna bir - ukii getirince yunanca oluyor zaten:) bu dusmanlik zihniyeti sadece politikada var olan birsey sanirim cunku bizler birbirimize cok saygiliyiz, cokta ortak ozelligimiz var.. sohbetlerine de doyum olmuyor ayrica;)

optum

CaDı dedi ki...

Aynen güzelim yaa, Doca ile bizde ağzımız iki karış açık izledik! Sen başını kaçırmışsın sanırım, bu iki takım bi afrika köyüne alışverişe girdiler ve köylülerin tavuklarını, kıyafetlerini çaldılar!! Hatta tavuk çalan adam aynı kelaynak gibi tavuğun kafasını eliyle burkmak suretiyle öldürmeye çalıştı hayvanı! Verdikleri mesajlarda gerçekten çok kötü, hele bu yarışmaları izleyen genç kuşak için. Şimdiden lise ve üniversitedeki muhabbetleri tahmin edebiliyorum, malesef..

cenebaz dedi ki...

Aslında biz de eşim ve oğlumla birlikte arabayla Selanik'e gitmek istiyoruz ama cesaret edemiyoruz. Anne ve babanın gezisi cesaretlendirdi beni.Ben de anneannemin doğduğu, yaşadığı yerleri görmek istiyorum. Kısmet, belki seneye yaza

renkler dedi ki...

Selam.-)

Ben de bloğumda da bahsettiğim gibi bu yarışmada şöyle bir durum farkettim: Bizim takımda herkes birbirini yiyor. Tamam BBG gibi yarışlarda da bu çok oluyor ama orada bu insanlar en azından şimdilik bir takım değil mi? Nedir bu çekememezlik, bu iktidar kavgası? neden birbirimizi sevmiyor ve anlaşamıyoruz? Bu adamlar kime karşı yarışıyorlar? Yunan grubuna karşı mı, birbirlerine karşı mı? İleride bireysel yarışacaklar, OK ama şimdi? Öteki takımda durum aynı mıydı bilemiyorum çünkü daha çok bizden kesitler gösterildi, öbür takımdan ise bize yönelik yorumlar verildi daha çok... Bence bizim grup bir kendine gelmeli ve neden orada olduklarını bir düşünmeli.

Renkli kalı:-)

Ilgaz Gürses dedi ki...

Beni de çok rahatsız etti o program, 10 dakikadan fazla dayanamadım. Türk-Yunan savaşı (rekabeti denemez herhalde bu kadarına) bir yana iş yarışmaktan filan çıkmış, iki vandal kabilenin birbirini ezme çabasına girmiş. Hani televizyonların köşesinde artık programın hedef kitlesini belirleyen logolar koyuyorlar, bu programa 25+ filan demeleri gerekir!

ibeking dedi ki...

kim neden kelaynağın boynunu kırdı? nası bi yarışma o öyle?

Adsız dedi ki...

Selamlar, Bizde Yunanistan'a giderken benim en cok dikkatimi çeken şey Turk gümrügünde gurbetcilerin tum coplerini oraya buraya attıgı, pislik icinde yurudugumuz gumrugumuz ve Yunan tarafına gecergecmez medeniyet atlamışız gibi tertemiz oluşuydu. Donus yolundada benzin almak için bir köye ugramıştık, orda yaşlı amcalar çocuklarım nereye gidiyorsunuz diye bizimle turkçe konuşup, halimizi vaktimizi sorunca çok duygulanmıştım. Arada bir çizgi onlarıda vatanlarından ayırmış.

Gonul

Adsız dedi ki...

Merhaba,benimde babam Selanik'te doğmuş.Çocukluğum hep Yunan müzikleri dinleyerek geçti.Amcamlar,halamlar arada rumca konuşurlardı.Yarışmayı görünce tv karşısında hemen kilitlendim.Babamı kaybedeli 1 sene oldu ve tvdeki konuşmaları duymak beni duygulandırdı.Ama içerik hiç hoşuma gitmedi,bu tarz kavgalar çok ürkütücü..........

Age35 dedi ki...

Of be crystalım sen onu bunu bırak da kurabiyeler nasıl güzelmiydi.Geçen yıl bir okul gezisine giden arkadaşım getirmişti o zamandan beri damağımda kaldıydı tadı=(böhü...

gazel vakti dedi ki...

Kristıl mübedele yılları ile her bulduğum kitabı okurum.Ve birbirine geçmiş kenetlenmiş iki milletin koparılışını içim burkularak belgesellerde mutlaka seyrederim.Bende hiç nefret yada hiç zıtlık uyandırmadı suyun öte yanı.Benimde büyük dedelerim Bulgaristan göçmeni.Milli duygularımızı böyle aptal yarışmalarda uyandırmayalım birileri fırsat bilip rant elde etmesin.

KUGUU dedi ki...

CRYSTALch cgm oncelikle blogunun yeni headeri cok guzel olmus canim kose yazarim.
Survivor'a gelince sen de, yorumlardakilerde cok guzel ve dogru yazmissiniz, katiliyorum. Bende haftalar once tvde teaserlarini seyrettigimde cok rahatsiz olmustum. Resmen replikler turk-yunan karsikarsiya getirmesi idi. Sonra bazi yazilar cikinca (gazetelerde- ki o guc sende de var artik canmcm), teaserlari ask repliklerine cevirivermislerdi- 2 turk aynı yunan kizdan hoslaniyor falan gibi... Ama dun aksam bende bir parcasini izledm resmen kiskirticilik var:((( Kardak krizinden sonra yine yeni yeniden bir ada parcasi ustunde 2. turk-yunan krizi cikarsa, o ratinglerini alip ne yaparlar... demeye dilim varmadi:(

KUGUU dedi ki...

Bir de bu yaz "Karsi Kiyilardan Bodruma" mubadele hikayelerini okudum. Ilgisini cekenler severek okur eminim.

Aslı Cin dedi ki...

Naber Cry cım. Ben geldim sen ne zaman gidiyorsun?

Bence de berbat bir yarışma, biz şok olduk,hem yarışmacılara, hem de içeriğe.

kedi dedi ki...

Şu annenle babana bayılıyorum ben yaaaa.

Ben de büyüyünce onlar gibi seyyah olcam,kocamla dağ-taş-tepe-bayır gezcem,hayatın anasını satçam beaa.

Nerde Uğurcuumlu survivorr nerde bu gerzeklerden oluşan görüntü dışında bişeylerine dikkat etmeyen kalabalık!!!!

Toplu İğne dedi ki...

grisdılım, robinsonum;
ben de ancak gecenin bir vakti yunanlıların eleme anına denk geldim. Amanin korktum; hepsi kinli. hele içlerinden bir çirkin kadın vardı ki; türkçe bildiğini ve bunu türklerin bilmemesi için sonuna kadar mücadele edeceğini, onlardan bilgi sızdıracağını söyledi; MATA HARİ RESMEN KARI!Bir de gariban bir Maria vardı, bu salak da tam de eleme anı gelmişken, türk takımından 2 adet hayranı olduğunu ve iyi çocuklar olduğunu söyledi. ah salak maria, söylenir mi bu? Neyse işte bu salaı elediler tüm hellasçılar. bizimkiler maria'yı götürme telaşındayken kendi adalarında, elin yunanı da türkü mahvetmek için yeni stratejiler geliştiriyordu. bizim bi b.k olamayacağımızı göstermesi açısından yararlı bir yarışma!

önemli not: survivor the blog yapalım kıss.. sen, ben, aslı, panter biyo ve bizim gibi üç-beş kırık daha olsun mesela :))) ha haa haaa ay ben yazamıycam devamını, şimdiden gülmek geldi çünkü
öperim

DAMLA dedi ki...

Benim de Anna teyzem vardır mesela... Öz be öz teyzemden bile daha çok sevdiğim ve özlediğim. Şimdi Selanik'de yaşıyor...
Dediğin gibi bazı fanatikleri var ama çoğunluk onlar gibi düşünmüyor.
Bu arada 10 Kasım'da oğlum Selanik'e gidiyor okuluyla... Şu kurabiyenin adını verirver bakiiim ben de tadayım :)

uzay dedi ki...

kristaaaalll hanıımmm ay gız ne güzelsin ay gızzz..bir tanesin can gızzz...bölemiydi lo buu??
mumucuk sana:*

Nenoni dedi ki...

Bloğunun yeni hali çok güzel olmuş.Surviver türü yarışmalar bana gerçek gibi gelmiyor.Bir de sanırım çok gergin olduğu için seyretmiyorum.

Adsız dedi ki...

Gecenlerde masamin ustunde kurutulmus Turk inciri buldum, once sasirdm sonra sevindim. Cunku arkadaslarima (hatta blogumda bile) soylemistim canim incir cekiyor diye. Megerse Yunanli bir arkadasim bunu unutmamis, bulunca da alip bana surpriz yapmis :) Tam cuk oldu sizin bu yaziyla da. Sevgiler.

me dedi ki...

şekerim Cry,
biliyorsun Ramazan,malum işler durgun.
bütüüüüün gün sıkılıp duruyorum,artık iki satır yazsan da ben de okusam.Hadi canım,hadiiiiii kendimi eğlememe katkıda bulun
Öperim

Gün dedi ki...

Biz de hayret içinde izledik, hele o vahşet görüntüleri, düşmanlık konuşmaları :( Bence bir mail bombardımanı yapalım rtürk'e de yayından kaldırılsın.

Nilay dedi ki...

Crystalim, yunanlilarla hemen hemen herseyimiz ayni zaten. Ne iyi etmisler annenler gezmisler gormusler. Cok hos. Survivor cok ilginc bir program galiba. Kahretsin hic bi b.k seyredemiyorum burdan:(

mono dedi ki...

sayfanın yeni hali züper düper olmuş :)
muckx

ince eleyen karakter dedi ki...

rtük amca uyuyor yada hala pınar sut reklamında gol atan ınegın memesı gorundu de kaldılar bu acayıpp oetsı yarısmalara gelemedıler -)))))

yenı sayfa duzenın hayırlı olsun ayrıca tercuman yazarlıgında cookkk sevındım basarılar

Narcis dedi ki...

gazetedeki kosendede burda yazdiklarinimi yaziyorsun? ayni konular ayni uslub..ve parada kazaniyorsun oylemi bu sacmaliklardan? seni goren ev hanimlari birgun bende gazetede yazar olma sevdasina kapilip bloglarinda politika,felsefe ve gunluk olaylarin yorumlarini yapmaya basladi.acikca soylede babamdan torpilliyim diye..kimse hayal kurmasin.

crystalsdreams dedi ki...

eh ama yumurcak,tefelonu biliyosun artık,hala ne burayı kullanıyosun:)

ne kadar çok ortak kelimemiz var di mi Banucum bu Yunalılarla, kelimenin dışında damak tadımız,yemek zevklerimiz de gayet aynı...sorun hep bu tepedekilerde!

Aaa Cadıcıım,ben görmedim evet o tavuk kısmını...pes diyorum,hem ırkçılık hem kasaplık..bu derece olur!

Hiç gerek yoktu Duygucuum...iki ülke insanı bu kadar ortak bi geçmişe sahipken,eski düşmanlıkları tekrar hortlatmaya çalışmaya hiç gerek yoktu...çünkü dostlukları da çok güzel olur bu iki ülke insanının,her ne söylenirse söylensin..

Çenebaz,kesin gidin..Annemle babam çok kolay,ve çok keyifli bir seyahat yaptılar,biz de seneye düşünüyoruz..belki karşılaşırız:)

sevgili renkler,bence bizim grup hem kendi içinde hem de grupça pek geçimsiz...işleri çok zor,böyle abudik bir yarışmada:)

incirim çekirdeem,artık kaç yaş grubu seyreder bilemiyorum ama epey bir insan nüfusu seyredio ona eminim..reyting rekoru kırar ...daha çok kavga daha çok izleyici işte..

ibocuum,boşveer,inan baby tvdeki koltuk altı terleyen kadın bile daha iyidir bu yarışmadakilerden:)

mercancım,zaten pek avlanamıyorlar bence bizimkiler...açlıktan birbirlerini yerler yakında diye korkuyorum:)

Selam Gönül, evet malesef ülkemizin temizlik sorunu aradan geçen o çizgi ile iyice barizleşiyor...ve tabii bir de o çizgi bizim,bizden insanları da ikiye ayırıyor:(

Suzan,farkındamısın ne kadar çoğumuzun babaları,dedeleri o topraklarda doğmuş,büyümüş...aynı üzüntüler hepimizde oluyor böyle garip düşünce ve konuşmaları görünce.

ageciiim,canııım, Valla pek güzeldi kurabiyeler,bizim un kurabiyesine benziyodu,daha hafifti hatta...anında bi kutu bitiverdi:)bir daha gelirse kurabiye paylaşalım tamam mı:)

Gazelim,ne güzel demişin de...herkes bizim gibi düşünmüyor işte.düşünse zati düşmanlık olmaz.ama insan bu,şaşar beşer...

Kuğucaan o kitabı alıp okuciiim,teşkür ederiz tatlım..ne kadar duygusal,ne trajik olaylar yaşamış bu iki ülke insanı mübadele zamanı.yarışmalara değil de bu kitaplara ilgi göstersek belki daha farklı bakarız olaylara..

aslıcannn,gittim bile:)
öperim seni pek çok.

biyoniim,yakışır size de karı koca seyyah olmak,büyü de ol canımın içi:)bu arada uğura olan ilgin çok açık olmuş bu yorumda,enişte kızmayaa:)

topluiğnemm:)))survivor the blog mu ahahaha annatsana kızım detaylı fikirlerini,daha çok gülelim:)cin fikirli seni:)çok öperim.

Damlacım,ne güzel fikir 10 Kasım'da Ata'nın doğduğu topraklara çocukları götürmek,benim de gidesim geldi onlarla:)kurabiyenin adını inan bilmiyorum,Yunanca yazılar vardı üzerinde..Ama meşhur Kavala ve Selanik tarafının kurabiyesi,un kurabiyesi gibi...

uzayııım:) yerim seni ay gıız:)benden de kocaaaman mucuk sanaa:)

nenonicim,bloğun yeni hali güzel olmuş di mi,teşkür ederim beğeniniz için...Buradan blogumu güzelleştiren Sugibi ve İbeking hanımkardeşlerime de teşekkürü borç bilirim,ben yapmadım,herbişii onlar yaptı,canlarım:) ve survivor'ı izlememekle çok iyi yapıyorsun,boşuna stres yaratıyo insanda...

Ceriseeciim,aynen öylee...Hepimiz aynı suyun insanıyız...döner yer,üzerine telvesi bol kahve içeriz:)

Pınarcım,evet Yunanlılar'dan dost olmaz diyenlere bir sürü örnek çıkıyor zaten...Önyargı kötü bişi..dostluğun milliyeti olmaz ki.

Prucan,seni bu durgun Ramazan günlerine eğleyemediim için özür dilerimm:)ama napiim şekerim,sen durgunsun bu dönem,ben yoğun:)gelince ilgilenicem ben senle,söz:)öperim:)

Şimalim,protesto güzelim:)Rtük'ü arayalım o zaman cicim:)ben biliyorum ki sen istersen arar,o adamları canından bezdirir,kaldırtırsın yayından sürvayvır mürvayvır neyin:)

Günüm,maille başlayıp,arayarak da devam edebiliriz Rtük'e bu konuda,neden olmasın...

Nilayım,boşver en azından bu programı seyretmediğinde bişi kaçırmıyosun:)ben mail atar,anlatırım sana:)

Bonaaa,çok özledim seni yaaaa!umarım,sağlıklı,mutlu ve çok canlısındır:)canına iyi bak,nedense erkekmiş gibi geliyor,adı da can olabilirmiş gibi:)

Toprakvebenciim,güzel dileklerin için pek çok teşkür ederim:)

Arkadaşlar bir de her konuda otorite insanı ,blogların aranılan elemanı,tüm dünyaya eleştiricem diye bakıp,nefret dolu gözlere bürünen kıymeti kendinden menkul nergis de yorum yapmış...
Fakat; bu kadar her konuda çok bilmiş olup, ev hanımlarına aşağılayan gözlerle bakarken, anadilini bile yazamadığını,ifade bozukluğunu gözardı etmiş...
Sevgili Nergis;madem çok biliyorsun hepimizden çok; lütfen bizleri kınarken yaptığın anlam bozukluklarına ve yanından bile geçemediğin Türkçe kurallarına dikkat et...
Örnek: Dahi anlamındaki 'de' ayrı yazılır...Senin gibi pek iyi eğitimli bir insan evladı bunu nasıl bilemez,şaşırdım!He,diyorsan ki ben kınadığım ev hanımlarınla yarışacak düzeyde Türkçe kullanamam..O zaman gelip böyle cak cak ahkam kesmeyeceksin...Haddini bileceksin...
Ya da bana 'bende gazetede yazar olma sevdasına kapılıp' gibi korkunç bir anlamsız ve başarısız ifade ile gelmeyeceksin...Cümlelerini kurarken ne yazdığını bir daha okuyacaksın...Ama okusan ne yazar,sen ancak yarım kalan ifadelerle sadece nefret saçmaya çalışırsın!
Çok kıskanacaksın,üzülecek ve belki hastalanacaksın ama,inan malesef ben babamdan torpilli değilim....Ve bu bloglarda yazan yüzlerce kişi (ev hanımları başta olmak üzere) de torpile ihtiyaç duymadan gazetelerde yazabilir.
Ama malesef sen? Sen garip insan, istersen Amerika Başkanından torpilli ol, bu altyapınla ancak böyle interet ortamında nefret kusan yorumlar yazabilirsin,bırak gazetede yer almayı,gazetenin bulmacası bile sana ağır gelir,ezilirsin!
Hadi canım, başka kapıya..

bozukplak dedi ki...

sinir olsamda o yarışmayı ne kadar bayağı bulsam da izlemeden edemiyorum.Yunanistanda reyting rekorları kırmış ama burada pek tutmuyormuş .yunan takımından biri şöyle bir şey dedi ilkokuldan beri bana öğretilen şeylerden dolayı Türkleri sevmiyorum.bu cümle her şeyi iyi anlatıyor

Adsız dedi ki...

Sevgili Crystal,
Sayfani Kuzenim Damladan taniyorum.Bu bahsettiginiz Kurabiyelerin Yunanca adida "kourabiyes".
Banada her sene yunanli bir teyzemiz getirirde ordan biliyorum.Sevgiler.......