Cuma, Eylül 08, 2006

ilk yazı...çok değerlidir hatırası...:)

Geçen cumartesi çıkan ilk yazım ve gerisinde anlattığım ilk hikayemi gazeteyi o gün alamayan,bulamayan ya da yurtdışından gazeteye ulaşma durumu olmayan canım arkadaşlarım için buraya ekliyorum.Bir de,olur da kısa sürerse bu yazarlık maceram:),hatıra olarak kalsın ilk yazım burada diye düşünüyorum:)

Yazıya geçmeden önce şunu da bildirmek istiyorum ki,(konuyla ilgili gelen bir çok soru olması nedeniyle)şu anda piyasada sadece tek Tercüman vardır...Yani,o eskiden Ilıcaklar'ın kontrolünde olan Tercüman, piyasadan kalkmıştır.Maalesef ki,çok hatta neredeyse hiç reklam yapmayan bir gazete olduğundan bu Ilıcakların eli değmemiş Tercüman gazetesi, alakası olmamasına rağmen o hiç haz etmediğim ailenin ismiyle anılmaktadır.Ama yoktur öyle bir şey,şu an piyasadaki tek Tercüman, Çukurova Grubu bünyesinde bulunan bir gazetedir tıpkı Akşam ve Güneş gazeteleri gibi...Ve yeni yayın yönetmeni ile birlikte,eskisinden çok daha farklı ve geniş bir kitleyi hedef almış olarak, tam yol ileri devam etmektedir.

Bu bilgiyi de verdikten sonra,artık açıklayacak bişi kalmadığından,blog for ever,nüvspeypır when ever diyerek, sizlere sevgilerimi yolluyor,Haftasonları gazetede yine yeni hikayelerle bulunacağımı bildirip,Tercüman edinirseniz belki havam olur gastede diye ekliyorr,almassanız da canınız sağolsun efenim diyor ama içimden çemkiriyor:), sizi öpüyor,bu kadar uzun cümleyi toparlayamayacağımı anlayıp gidiyorum efem:)mutlu ,musmutlu haftasonları olsun e mi:)(heh tam buraya kuzucuklarım da yazsam tam adile teyze olucam yane!)

Cismimden sonra ismimle de ayan beyan ortaya çıktığııım,gazetedeki ilk yazımı takdimimdir):(hadi hayırlar olsuuun:))



Hoşgelecek miyim? Umarım!


Seneler önce,hem de epey sene (tamam yaşın çıkmayacak babacığım!)…Son Havadis Gazetesi’nde genç bir polis muhabiri…
Sonraki senelerde ise ergenlik ve genç kızlık döneminde bu eski polis muhabirinin babası olmasından ötürü, babanın o eski günlerden kalan ajanvari hallerinden okul bile kıramayan bir kız…

Seneler önce, hem de epey sene (uff, şimdi asıl benim yaşım çıkacak!) babadan intikal eden genlerden midir, yoksa yay burcu olmanın verdiği hayal gücünden midir bilinmez, ilkokulda hikayeler yazıp,resimlerini dahi kendi çizip hikaye kitabı çıkarmaya kalkan yine o kız…

Dışardan inanılmaz neşeli, etrafa enerji saçan bir hali olsa da, içinde birikenleri, sevincini,üzüntüsünü hep yazıya döken, yazarken çok mutlu olan ama girdiği üniversite sınavında kazandığı bölüm ile tamamen farklı bir yöne doğru giden, seneler sonunda bir bakmış ki deli gibi çalışan bir ihracatçı olan ama aslında yaptığı işin onu pek yansıtmadığını anlayan yine o kız..

Sonra, bir anda mutsuz olduğu işi bırakıp yurdundaki binlerce işsizdaşının arasına katılan,ama çalışmadan durması mümkün olmayan ve ansızın internette günlük yazmanın çok güzel bir şey olduğunu keşfeden, 9 aydır da uçsuz bucaksız bir dünya olan internette başına gelen türlü olayı,kafasına takılanları,gündemde canını sıkan ya da mutlu edenleri yazan,yüzlerce insanla paylaşan ve paylaştıkça yazmaya daha da keyifle devam eden işte bu kız…

Yani bendeniz; şans diyelim,kader diyelim ve de tabi ki kısmet, eğer olur da severseniz paylaştıklarımı sizlerle, bundan sonra yüzler değil onbinlere açacağım tüm kalbimi ve düşündüklerimi…

İnsan hayallerinden vazgeçmemeli bence ve her ne kadar her gün birileri kırsa da umutlarımızı; umut olmadan,bir amacı içimizde barındırmadan sabahları uyanmamalı…

İşte ben, her sabah yeni bir umutla başladığım her günümde, aslında seneler önce yapmak istediğim,girmek istediğim yola, 30’una merdiven dayamış bir halde yeni gireceğim belki de…Becerebilir miyim, başarabilir miyim, seneler sonra bu dünyada bir iz bırakabilir miyim yazdıklarımla , bilmiyorum ama çok istiyorum…

Bu sebeple o kadar heyecanlı, o kadar sevinçli , kafası ve hissiyatı karışık bir haldeyim ki Türkiye’nin en eski, köklü ve başarılı gazetelerinden birinde şu an bu satırlarımın yayınlanacağını düşünürken, ilk yazımın aslında en tecrübesiz ve beni tam yansıtmayan bir yazı olduğunun farkındayım…

Ama eğer bir yerden başlamam gerekiyorsa gazeteci olmak adına, Atatürkçü, milli değerlerine olması gereken değerini vermeye çalışan bir genç (evet 28 de hala genç bir yaş sayılmaz mı!) olarak günümüz Türkiye’sinde bir çok insanın kafası bu kadar karışıkken herkesin ortak paydası olan Atatürk Milliyetçiliğine sahip çıkan Tercüman Gazetesi en doğru ve beni çok şanslı kılan bir adres…Bu adreste olma şansını bana veren,çok değerli ustalar Behiç Kılıç ve Ufuk Büyükçelebi’ye tek diyebileceğim kuru bir teşekkür olmamalı.Onların bu tecrübesiz insana açtıkları yolu yılmadan yürümeli ve bana duydukları güvenin doğru hedefte olduğunu göstermeliyim…Umarım…Ummaktan öte biliyorum yaparım!

Çünkü Tercüman’ın da her gün yazdığı gibi…gerçekten her sabah dünya yeniden kurulur ve umutlar tazelenir, güne yeni umutla başlar insan…Yoksa umut olmadan yaşam mümkün mü ki zaten?

Peki şimdi, var mısınız, benim; bu bazen pek çılgın bazen de pek heyecanlı kişiliğin umutlarını, hayallerini,başından geçenleri dinlemeye?

Siz varsanız, bende hikaye,umut,heyecan çok…Anlatırım!



Kıvanç ‘tır benim adım, trajikomiklikte ben hep varım!

Eh madem anlatırım dedim,bi deneyelim bakalım!
Aslında her şey, benim adımın konması ile başlıyor! Gerçekten! Ben başıma gelen türlü komik,trajikomik ve ilginç olayların kahramanı olmamı tamamen ‘ismim buysa yaşayacaklarım budur ‘a bağlıyorum.

Niye mi?

Küçücük bi kız çocuğu düşünün, hem de üstelik tek çocuk (tek çocuk olmanın hayatı daha da zorlaştırması konulu kitap bile yazabilirim!) …Ve ismi Kıvanç…Kötü niyetli mahalle arkadaşların kızdırmak için ‘erkeeekk Kıvaaançç erkeeekk Kıvançç’ diye bağırabiliyor o zamanlar, ben küçük ve iyi niyetli bi kız çocuğu iken....Ve o zamanlar her sorana…’Aaa Kıvanç mı ismin, niye ki ,Kıvanç erkek ismi değil mi diyene’…bağırmak istiyorum...’Babam kız da olsa erkek de olsa ismimi çoktan belirlemiş ben doğmadan, kıvanç duyuyor işte benimle, daha ne!!!’
Biraz büyüyünce, bu açıklamama, ‘ hadi be ordan ,baban bal gibi erkek beklerken sen gelmişsin, o da hayal kırıklığına uğramış ama ne yapsın kızım oldu ama bari ismi erkek kalsın demiştir’ diye babamı ve annemi sorgulamama sebep cevaplar alıyorum!
O kadar etkileniyorum ki ismimin böyle konu haline gelmesinden o yaşlarda, hayal ediyorum, ismim ‘Deniz’ miş diye düşünüyorum, hem ne güzel ismim Deniz olunca gözlerim de mavi,saçlarım da sarı bir kız çocuğu oluyorum hayal dünyamda! Ama sonra büyüyünce aslında Deniz’lerin sarışın,mavi gözlü kızlardan oluşmadığını,gayet yoğun miktarda esmer ve erkek Deniz de olabileceğini fark edip, seviniyorum anlamsızca!

Çalıştığım işlerde temas halinde olduğum müşterilerin, özellikle sekreterlerin, sesimi duysalar da ismimi duyunca ‘Kıvanç Bey ay pardon Hanım’ demelerine aldırmamayı öğreniyorum sonra…Ama yurtdışı ile çalışmaya başlayınca Sırbistanlı bir adamla yaptığımız telefon görüşmesinden sonra ‘Mr. Kivang’ diye bana mail göndermesi artık ismim değil yoksa sesimde mi bi problem var şeklinde düşünmeme sebep oluyor bir zaman! Yoksa Sırp adamda da olacak değil ya ‘Kıvanç erkek ismidir’ önyargısı!

Fakat dedim ya, şu yaşadığım 28 yıllık hayatımda başıma mütemadiyen enteresan bişiler gelip,değişik insan tipleri beni buluyor ya…İsmim aslında benim kaderimi belirliyor işte…

Bir gün ; bundan 3 sene önce ofiste fellik fellik bir iş yetiştirmeye çalışırken gelen telefon ve o telefonda bana verilen haber ile Aziz Nesin’in karakterlerinden biri miyim acaba ben diye irkiliyorum!

Telefonda arayan babam, ve pek çok gülerek diyor kii…’Abblaa ‘ (burada babamın bana niye abla dediğini anlatamayacağım ama öyle enteresanız biz, babamın genelde hitabı budur efenim bana!) ‘Ablaaa şimdi bize bi yazı geldi postayla’…
Devam ediyor gülmeye…
‘ Evet baba ‘diyorum… Acele konuyu alayım,çok işim var ; ben gayet maaşlı memur, aslında bir köleyim o zamanlar!...

Devam ediyor babam ‘Heh ,şimdi diyor ki burada’ .(.Bak hala gülüyor!)…’Sen kaçak mışsın Ablacıımm! ‘

‘Ne kaçağı baba yahu’ diyorum ,olsam olsam kaçık olurum ben!
Babam gülmesine devam ederek patlatıyor Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz kıvamındaki bombayı!
‘ASKER KAÇAĞI sın ablaaa, aranıyorsun!!!!’

İşte o vakit ben gülsem mi ağlasam mı bilemiyorum.Çocukluğumdan beri benim canımı sıkabilen bu isim artık bana bunu da mı yapacaktı,Pes yani diyorum!
Ama nasıl olabilir ki bu, nüfusta kaydım belli, nüfus cüzdanımın rengi belli, aman yahu onu bırakın ben benim işte bariz belli, yoksa kızları da mı almaya başladılar askere, ben kaçırdım, kafamdan tonla soru geçiyor!
Fakat işte olabiliyor, konu bensem, başıma bu da geliyor, kütüğümün bağlı olduğu güzide bir Trakya ilinin bir belediyesindeki memur yine önyargısı ağır basıp ismi görüp cinsiyetime kendi kendine karar veriyor sanırım ve ben yoklamalara katılmamış bir kaçak oluyorum 25 yaşımda!

‘E baba naapıcam ben şimdi ‘ diye panik oluyorum,çünkü ofistekiler de duymuş, ardı ardına espiriler patlıyor..Tam o hafta da iş için yurtdışına çıkacağım , herkesin dilinde aynı kurgu…’Heh sen şimdi gidicen havaalanına, pasaport kontrolüne giricen, işte orada yakalayacaklar seni, diyecekler ki kaçaksınız efendim’..Ondan sonra alacaklar beni, alıkoyacaklar,gidemeyeceğim hiç biyere…Hatta abartıp kadın mı erkek mi bu diye kontrole sokacaklar seni diyen bile çıkıyor işyerimde…

Ben acilen duruma el koymak için arıyorum nüfusumun kayıtlı olduğu güzide Trakya ilinin belediyesini,birkaç doğru insanı bulmak için yapılan telefon görüşmesinden sonra ulaşıyorum doğru memura! Merhaba diyorum,ben Kıvanç…Asker kaçağı olan! Karşımdaki memur şaşkın, ‘Hanımefendi, ne kaçağı ne kaçağı??diyor…Ben de aynı şaşkınlıktayım ama ‘bu sorunu çözmemiz lazım’ diyerek 2 gün falan sürecek bir operasyona başlıyorum!

En nihayetinde, yazı gönderiliyor bizim evin bulunduğu semtteki karakola…Ben de gidiyorum oraya, elime yazıyı tutuşturuyorlar…’Aman’ diyorlar ‘bunu kaybetme,bu yazıyla gez!’ Bakıyorum kağıda.’ Kıvanç C.... askerlikten tecillidir..’’…Kalakalıyorum…Tecilli?? E muaf olmak daha iyi bir çözüm değil mi!


Bu aralar yine yurt dışına çıkabilirim, korkuyorum tecilim ya dolduysa , ya alırlarsa beni askere!!!


Demiştim ben değil mi! İsmimle başlıyor her şey, ve gerisi de kendine münhasır karakterimle birleşiyor! … Gülüyoruz sonra canım, iyi oluyor!

Gülün gülün siz de, gülmek herkese yakışıyor, bünyeye iyi geliyor!

23 yorum:

Pretty Woman (Aka likeaprayer) dedi ki...

ahahah h yerlere yattım kızım gulmekten enerji topiiği seni :)

sene 1999 seçmen kağıdım geliverdi. Trakyanın güzide ilçesine bağlı benim de kütük. Bunlar kesin rakı şarap karıştırığ mesaiyi yapıyorlar. :P

Seçmen kağıdımda Cinsiyeti : Erkek yazıyordu. Ebemin tersi dönmüştü düzelttirene kadar... ki gayet de feminem bir adım var biliyorsun :P:P:P

Canım blog partine benide katmazsan küserim sanaa zaten 5 kilomu geri almışım böhühühüh :(

Aslı Cin dedi ki...

Bayıldım Kıvançcığım ya. Gerçekten olacak şey değil.

Sen bir an önce muafiyet için gerekli işlemleri öğren derim ben, zira rakip gazeteciler asker kaçağı aha şu gastede diye seni ispiyonlayabilirler artık.

enne dedi ki...

Selam Kıvanç!
Selam Crystal!

Yazın harika, bu hafta sonu kesin alıyorum gazeteleri ve sıcağı sıcağına okuyorum bu kez!

hayal dedi ki...

ne yalan söyliyim bence çoktan hoşgelmişsin bile senin haberin yok :)

Annelog Atölye dedi ki...

Harika olmuş!!Bünyeme çok çok iyi geldi:) Yarın Tercüman alıyorum ben:)

pinomino dedi ki...

Kristılıııım!!! Binlerce tebrikler sana:)))))) şimdi geldim okudum havadisleri:))
yarın ilk iş tercüman almak olacak:)
Bol başarılar...bol ilhamlar sana:)
öppppptüüüüümmmmm
kocamannn:)

Adsız dedi ki...

sayende gazetenin traji artacak ;)

Toplu İğne dedi ki...

ben bu yazıyı okumuştum geçen hafta cumartesi günü tercüman gazetesinde. araklamışsın işte basbaya kristal iz köşesinden :P pis kırkız ne olcekk! Çabuk itiraf et o köşe yazarından izinsiz arak yaptığını :)))

kız bu arada sayende gazetinin tirajı ve bilinirliği artıyo farkında mısın? zam iste ya da daha vermedilerse maaş iste :))
not: sayglar uğur bey'cim ve behiç bey'cim. ben bu kırkızı size aha buradan ispiliyorum; ayrıca çok yakışıklı olduğunuzu daha önce söylemiş miydim??!!
bi not daha: eee, bu haftasonu menüde neler var? yapsana arkadaşına bir kıyak, accık ipucu ver.
mucck kocaman

KUGUU dedi ki...

Ilk yazini okumayi merakla bekliyordum, iyiki yukledin canim. Yarin tercuman kesin aliniyor. Bu arada sana en bastan beri yorumlarimda neden "CrystalCH" cgm dedigim de ismnin aciga cikinca merak edenlerce anlasilmistir artik herhalde:)) Sevgiler.

Age35 dedi ki...

Oh be Kıvançcımmm...şöle rahat rahat haykırayım şu ismini.. her zamanki gibi akıcı ve sürükleyici uslubunla döktürmüşsün!!Şimdi bir sonraki yazını da yayınlıycan mı yoksa alalım mı Tercüman ı yarın...

Kardeşinçç

gazel vakti dedi ki...

Kristıl ben yazının hepiciğini görmek isterim belli kızım alt postta yazı daha uzun kandırma bizi.Hepsini koy işte alamadık valla bak yoktu bi kere.Kalemine sağlık derler ya aynen öyle yazmışsın.

Bocuruk dedi ki...

Sevgili Kıristıl,
Tercüman aldığım görülmüş şey değildi ama yarın ve pazar günü alacağım kesin... Keyif katıyorsun günüme saol...

Adsız dedi ki...

Çok keyifli bir ilk köşe yazısı olmuş. Annem eskiden zorlu sınav v.s. girmeden önce "Allah zihin açıklığı versin" derdi. Şimdi her hafta sonu yazacakların için ben aynı dileklerde bulunuyorum. Kolay gele, sevgilerimle...

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

canım benim ya ansıl güzel yazmışsın.Okurken güldürdün beni.Kalemine yüreğine sağlık biaksilik olmazsa yat,rın bi tercümanda ben alıcam:)

nilly dedi ki...

Pek guzel olmus yazin. Gece gece yatmadan once guldurdun beni. Ben simdi kesin ruyamda gorurum seni askere filan giderken :)

Umarim Tercuman kendi sitesinde yayinlamaya baslayana kadar burada yayinlamaya devam edersin.

Yoksa ...

Cat diye Cat Catlayasim var, Cakkidi Cakkidi Oynayasim var.

Unknown dedi ki...

alsalardı seni askere ne askerlik anısı çıkardı be enerji yumağım :))

Bng.U dedi ki...

cCc yeni tercümankolik.. ilk kez sayende aldım bu gazeteyi :)
mucu cnm

Unknown dedi ki...

Harikasin sen.
Yazilarin daim olsun.
Esim bir gazeteci, yasadigin duygulari cok iyi biliyorum.
Hep sevgi ile kal.

Adsız dedi ki...

kızım bu ev, tercüman girmemesi için büyü yapılmış bi yer herhalde. gecen hafta uykumda haber verdin, soyledigini carsamba farkettim, artık gazete almak icin geçti.
şimdi de 2 gündür kapıya kağıt bırakıyorum, kapıcı sipariş alsın diye. 2 gündür adam inatla tercüman almıyor yaaaaa...şimdi de çıkıp almaya üşeniyorum... buralardan geçersen bana bi gazete bıraksanaaaaa...
(bu arada ilk elemeyi geçmişim)

crystalsdreams dedi ki...

pacıım:)ismim de cismim de belli,ahanda bak bi de sesimi bilem koydum,artık iyice tanışmış olduk diğğ mi:)...ama ben senin ismi,cismi bilmiorum,o noolcek:)

aaa prettyciim:)çok güldüm senin de başına gelene,harbiden bu trakyalıların mesaisi parti havasında geçio bence de:)5 kiloyu dert etmee,partiyi yapalım sonra koşuya çıkarızzz :)sizin evden bizim eve koşarsak gider len o kilolar:)

ya aslıcım,ben bi de o tecilli kağıdını kaybettim!yakalanmam an meselesi anacım:)

enneciim,aldın mı acep gasteyi,beğendin mi acep köşe geyiğimi:)

hayalciim,hoş diil de biraz esirikli geldim galiba,bu ara bi afaganlar basma durumu bende,panik atak bişi oldum bu gazete olayıyla..hayır olsun diyor,hakkaten hoş geliyim diyorum tekrardan:)

anneloguum,dilerim hep iyi gelirim bünyeye,bünyenee..ve bünyeme:)bünye şaştı bu ara,biraz arızalı!

pinoom:)uğur meleeem:)seni yorumunu görünce bile ilham kardeş uğrar gibi oluyo,ilham bizden eksik olmasın efenim:)

banucummm ben de öyle dedim gazete yönetimine fekat inanmıyolar şekerim:)İnşallah,ilerde:)

ulen üşengeç,meraklı gelin ve de ispiyoncu iğne:)tüyo istiiceene gasteyi alıversene:)hem tiraj artcek diyon hem konu hakkında ipucu neyin istion,sonra maaşa zam falan diyon!bu gaste yönetimi ve yazarına yaptıın iltifatla yakında zati yerimi alcen,ben hissediorum!:))

ya evet canımcım kuğucum,aramızdaki bu isim esprisi üzerindeki sis de kalkmış oldu böölece..ama olsun sen yine bana crystalch deee:)

ageciim,canım,ciğeriim..eh al be şekerim gasteyi,al da şanımız yürüsün be anacım:)ben yine sonra sana özel yayınlarım,merak etme canım:)

gazelciim,yok yahu,Valla o kadar yazı..resimde çok gözüküo belki..ucunu gösterip kıçından keser miyim canım benim yazının...aynen koydum yaw:) ulen bi de uzun diyo insanlar,bak gazelime az bile:)seviyorum seni:)

bocuruk,eğer az biraz keyif aldıysan,ne mutlu bana canım:)

deyneryacım,güzel dilekler için çok teşekkür ederim..gerçekten biraz açıklık lazım,hem beynime,hem gönlüme:)bu ara biraz sıkışmış kalmış gibiyim ...

zarifecim,zilsizcim,bak tirajı arttırıyorum galiba,oturup kim aldı kim almadı saymaya başlicam:)bi de merak,ah aldılar mı,beğendiler mi diye,ne fena bi his bu bea:)

nillyciimm,hazır ben senin kıtaya geliyorum,yanımda getirsem gasteleri sana biriktirp,olma mı be canım olmaa mıı:)?

hehehe dalicanım,alsalardı beni askere,aslında ne güzel zayıflardım be canıımm,anılar da cabası...gitsem mi yarın askerlik şubesine acaba:)

ah gençlik,güzellik tercüman okuyor diye bildiricem yeminle yönetime ccc ciim,çok mutlu oldum efenim,tercümana süpersonic bi okuyucu daha katılmasınaa,hoşgeldins efenim:)

Zeynep Ablaaamm,koşturmaca,telaş..ama aklıma sürekli düşen sen!nasıl sevindim senin yorumunu görünce...mailleşmek lazım evet,görüşmek lazım..zira çok ama çok özledim..daha romana yeni başlamıştım!

ulen anonim aslı(kendisi tee 10 yıllık arkadaşım olur) utanmıon mu len bunları itiraf etmeye..çık al ulen gasteyi hemen..bak duymamış oliim....ulen şurdaki yorumlardan utan len!tüm elemeleri geçersin de arjantinde korkudan ne etceeni bilemessin İnşallah!bana gazete bırak diyo yaa,hem merak eden hem üşenen arkadaş pes:)

Gün dedi ki...

Canım nasıl gurur duyuyorum seninle, toprağım benim... Gözlerim doldu resmen. Bu arada isimden bende çok çektim hala da çekmeye devam ediyorum senin gibi :))

mom dedi ki...

ben gazetede okumamistim ne gusel bir yazi olmus cok begendim ve eglendim okurken boyle yazmaya devam edersen gelecegin gulse birseli olacaksin galiba:)

Unknown dedi ki...

Kesinlikle hosgelmissin, ellerine saglik ben sahsima cok begendim, bu hafta sonu tercuman alip okuyacagim emin olabilirsin, insallah hayal ettigin hersey gercek olur.
Sevgiler..