Cuma, Mayıs 26, 2006

pergole..pergule..pergola.. laştırdıklarımızdan mısınızzz:)


Doğrusu pergola mı ola acaba?
Dün bütün bir gün, ''verandada pergola'' ya da ''pergolalı veranda'' tanımının ne kadar romantik bir söz öbeği olduğunu düşündüm, böyle iki kelime de kendi başına romantik geliyo,beraber daha bi romantik oluyolar bence:)

Ama bu duygusal anlarım annem,babam ve ustanın mutfak,banyo seramiği seçerken, dolap malzemelerine karar verirken, kapılar amerikan kapı olsun diyen ustaya karşı çıkan annemi dinlerken sekteye uğradı..
Yani aslında dün çok yoğun bir inşaat günüydü bizim için...

Bir gece önceden gittik annemlere kalmaya ki, sabah erkenden yola çıkalım diye.. Kocayı işe gönderdim dün sabah, sonra Mürefte'ye , babamın memleketine, üzüm bağları, zeytinliklerin diyarı sahil köyüne (peki kasaba da olabilir:)) doğru yola çıktık,annem,babam ve ben..Yani eski çekirdek ailem:)

Uzun zaman olmuştu böyle çekirdek aile olarak koca da olmadan uzun yola gitmeyeli..Çok eğlenceli olduğunu unutmuşum..Babam ve annemin o sürekli birbirleriyle anlaşamaz gibi gözüken ama senelerdir ilginç bi uyum tutturan uyumsuz hallerini yeniden yaşamak iyi geldi..Evliliğin aslında çok bilinmeyenli bi denklem değil, uyumsuzlukların uyumu haline seneler içinde gelmesini gördüm...

Böyle babam anneme takılır,kızar,kızdırır; annem babama laf yetiştirir şeklinde 2,5-3 saatlik bi yolculuktan sonra, babamın çok methettiği evin bulunduğu siteye girdik..Ben babamın kendi beğendiği şeyleri dünyanın en mükemmel olayı olarak görüp,anlattığını bildiğimden,hayal kırıklığına uğramamak için, çok güzel bi yer hayal etmemiştim..Ama gördüğüm bahçe ve deniz manzarası sonrası babamın ne kadar haklı olduğuna karar verdim..''Gizli Cennett ablaacıımm burasııı gizli cenneett..'' demişti babam(evet babam bana abla der:)).. gerçekten doğduğumdan beri senede muhakkak en az 2-3 kere gittiğim Mürefte'de böyle saklı bi site olduğunu bilmiyodum..Yoldan,diğer tüm evlerden uzak, deniz ve bahçe içinde sadece..

Eh,evin tipi de hoşuma gidince, bilir kişi olarak götürüldüğüm , evi yeniden yıkma ve şekle sokma çalışmalarına şevk ve sevinçle katılmaya hazırdım..Başladık evi incelemeye..Kapıdan girdiğinde hemen solda küçük banyo..3 basamak çıkınca açık mutfak solda ve salon devam ediyor verandaya kadar..Merdivenlerden 5 basamak daha çıkınca bir ara kat, ve orta büyüklükte bir oda...ki arka bahçeye bakan bu odayı annem bize uygun görmüş:), ..merdivenleri azıcık daha çıkınca, solda geniş bi banyo, azıcık ilerleyince küçük bir oda ve asıl geniş, deniz manzaralı balkonuyla annemlerin odası..Biz yokken siz kalırsınız bu odada Kıristılcıım diyerek gönlümü alınca annem, hemen aşağı en önemli konu başlığı olan verandaya indik..

Verandanin tepesindeki ahşap kapatmaya ve yandaki direklere pergola ya da pergole veya ustanın demesiyle pergule deniyomuşş..Daha önce bir restaurant adı olarak duyduğum bu kelimenin gerçek anlamıyla bizzat dün tanışmam cahil olduğumu gösterir mi bilemedim ama dediğim gibi kelimeyi tellafuz etmeyi çok sevdim:)

İşte bu pergolanın yeniden yapılması kararına vardık biz dün, ve daha bir çok şeye karar verip, tüm seçeceklerimizi bir günde seçtik dün..
Önce marangoza gidip, kapıların, mutfak ve banyo dolaplarının tipine, şekline,rengine, malzemesine karar verdik..Karar verdik dediğim doğru değil aslında ,dün haldur huldur seçtik bişiler ama eve dönerken 3 kafadan da ayrı ses çıkıyodu hala, böyle de uyumlu bi aileyiz biz:) Oradan ayrılıp, Malkara isimli güzide ilçeye gidip orada da mutfağa,banyoya, evin yerlerine döşenecek seramikleri,banyolarda kullanılacak vitrifiye(böyle miydi adı:)) yi seçtik..

Tüm bunları 3 saatlik şehirlerarası yolculuk üzerine sıcak bi günde yapmaya çalşınca insanın azıcık beyni bulanıyo tabi.hele hemen ardından tekrar o 3 saatlik yolu geri dönünce ertesi gün yani bugün, ne seçtik ne ettik hiçbişi hatırlamayabiliyo bu yorgun bulanık beyinler..ama olsun:) Dün halletik ya biz evin mühim kısımlarını..gerisi kolaayy..Dicektim ama..yok..Hiç kolay diil, daha gerisine henüz varamadık ki..Annem bugün geliyo ki yeniden mutfak dolabı kapakları beğenelim de gidip fikir değiştirelim diye.. Ikea'ya gidicez birazdan annemle..Ve iyice sarsılmış bi karar verme haline sahip olucez oradan çıktıktan sonra..

Bizim Mürefte'deki ev de, karma bi zevkin sonucunda abudik bişi olup çıkacak..Amaan, ister abudik olsun, ister gubudik..Denizin kokusu bile evi güzel yapmaya yetiyo..Hele bi bitsin ev..mangala bekleriz efenim..Şaraplar da bizden,Mürefte'den:)

Posted by Picasa

24 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir yer burası çok özendim. Allah güle oynaya eğlenceli bir şekilde sağlıkla mutlulukla dolu günler geçirmenizi nasip etsin.
Benim annemlerde böyle bir yer istiyor biran önce alsalarda bizde takılsak :P
Tadilat işlerinde kolay gelsin.

Toplu İğne dedi ki...

ben hep pergule bilirdim. yanlışmış demek ama hala pergule diyorum. tabi bir de ondüle var onun ne boka yaradığını da öğrenemedim mesela. ayrıca biaform mu bioform mu? :)) ayy sapıttım ben iyice.
şu ev ve denize yakınlığına hasta oldum, ben gelebilirim çıraklığa. o denize bakan pergulenin (!) altında, gölgede püfür püfür bi denize bakıcan, bi biranı yudumlayacan, bi gerinecen, bi ağnaklayacan, müziği de açacan, hamak olsun bari, testiyi serecen hamağa, dalacan kitaba, louis armstrong amcam da "I see skies are bluuuu" diye söyliycek..offf kristalim offfff, vazgeçtim çıraklıktan, sen hamağımı kur, ben biraları getiririm.

tontontombo dedi ki...

Kıristıl, annenler beni de manevi evlat kabul ederler mi, ben verandada kıvrılır yatarım, süper yaaa, hem de denize hasret bi Ankaralı olarak kafayı yiciiim şimdi, tatile daha çoook varr

Ilgaz Gürses dedi ki...

Acele etmeyin Kristılcım, bitmez bu inşaat işleri. Sizin kararsızlığınızla ilgisi yok, usta milleti bayılır bizde olayı uzatmaya da ondan. O yüzden sen sık sık gidip denetle olay mahallini. Ufak ufak da taşınırsın bir yandan, bağ bozumuna da biz topluca gelir kabulunü yaparız artık, hem üzümlerin hem evin :)

Age35 dedi ki...

Bende emekli olmak istiyorum artık ya!!(Abim hesapladı 2500 günüm kaldı)Bölle yeşil yeşil mavi mavi eşimle uyum arası uyumsuzluk oyunu oynamak istiyorum...

Asortik Krep dedi ki...

Bana trakya şarabı demeyin arkadaşlar canım istiyooooooor :))
Ama onu trakya da içmek istiyor..

DAMLA dedi ki...

Kristılım, bak ben usta ve ev içi yaptırma konusunda son derece deneyimliyimdir. Her sene evin bir taraflarını değiştince böyle oluyor insan!!...
Neyse, annele baban hiç yorulmasın hayatım biz senlen gider bi güsel yaparız/yaptırırız evcağınızı :)

CaDı dedi ki...

Amaan maşallah diyen bi Allahın kulu çıkmadı mı? Ben herkesin yerine diyeyim bari Maşallah süphanallah tüü!! Nazardan çatlamayın:) Ama harbi güzel
yermiş! Bende annemleri kandırıp bi yer ayarlatmaya çalışıyorum ama bakalım artıkın..

tiwidi dedi ki...

Cok guzel bir yermis yahu! Masallah! ;)Bana bu guzel ev, bahce, manzara , bizim yazlik gunlerini hatirlatti. Kahvaltidan sonra masa toplanirken, ananem ' hadi siz masayi toplayin, bende ciceklere turku cigirayim' derdi :) baslardi bahcedeki ciceklerle konusmaya..Sizde kim turku cigirir kim masayi toplar bilmem ama bu evin, bahcenin ve manzaranin cok neseli, mutlu kahvaltilara, sohbetlere sahit olmasini dilerim :)bir de ben mumkunse su unlu trakya sarabiyla cimlerde yuvarlanmak isterim, cusse itibariyle musaitim bu etkinlige :)

Sütobur dedi ki...

kristilcim böyle üstüste iki postunla gözümüzü gönlümüzü senlendirdin..ne günesli resimler öyle..yazliginiz harika gözüküyor..ama cahilligimi bagisla Mürefte nereye düsüyor..karadeniz kiyisi gibi geliyo bana..sana bu yeni mesgalenle iyi eglenceler dilerim canim..

Unknown dedi ki...

enerji yumağım işler bitince mangal zamanı gelince haber ver bana.
2 şişe şarap kapar gelirim

manzara harika görünüyor kim takar pergule pergola adı herneyse onu

THe MaN WhO SolD ThE WorlD dedi ki...

Sanki bir cennet bahçesi...
(Sadece kalıp bir cümle kullanmak istedim)

acicikolata dedi ki...

Ben de gelicem musaitseniz bi aci kahvenizi icmeye. Kalirim bayaa.

KUGUU dedi ki...

canim Crystalcigim vallahi ben de geliyorum insaat bitince annenler yandilar:)) blog dostlarin basiyoruz ilk parti icin sizin evi.
Bu arada bende Bunalgul gibi Murefte nereye dusuyor diye merak ettim bilemedim. Bir de Topluignenin dedigi bir " bi gerinecen, bi ağnaklayacan" de ikinci fiilin anlamini merak ettim. Asortik Sarap kadehi tokusturmak uzere.
OOO Crys gordugun gibi biz bloggerlar sanal party e bile basladik gibi:))
optum dostlar:)

aqua / ~~denizbahcesi~~ dedi ki...

bence de amerikan olsun kapılar katılıyorum ustaya :)

aqua / ~~denizbahcesi~~ dedi ki...

bence de amerikan olsun kapılar katılıyorum ustaya :)

gazel vakti dedi ki...

Süpper ötesi manzara.Oh valla ne güzel kız krist bende talibim yardımlara.Ama ayıp olur deyi senelerdir hiç bi tanıdığın yazlığına gidemedim.Kız içimde kalmasın iyice tanıyınca geleyimmi size.Bi çok tanıdıktan daha tanıdıksın valla.İçin dışın bir daha ne diyim.

crystalsdreams dedi ki...

gizliceee,sizin evin manzarası ile yarışır azıcık da olsa diiğğğ mii:)ustaya ilettim,sana şükranlarını gönderdi:)

tedarik mucizee,ne değişik bi nick, hoşgeldin:) dilerim en kısa zamanda annenler de istedikleri(istediğiniz:)) gibi bi ev alır ve siz de layıkıyla nimetlerinden faydalanırsınız:)

topluiğneemm,ağnaklamak ne leen:) o dediklerini bi hayal ettim,gözümün önünde canlandı,direk yaşadım valla, bi an önce evlen,balayın sona ermeden gel şekerim oraya,valla hizmette kusur etmicem, en kral balayını yaşatmassam noliim:)

beetlecıım,gerçekten evin önemi pek yok,deniz,yeşillik ve o güzel gökyüzü kafidir,tamamdır,yaz okulun bitince gel,bekleriz:)

tontontomboomm,evlatlık prosedürü uzun sürer,sen direk Ankara'dan atla otobüse gel, ben karşılarım,manevi kardeşim olarak benim misafirimsin şekerim:)

incirim çekirdeem, gelirsiniz diiğ mi bağ bozumuna..inan ben o çelik palastan daha iyi ağırlarım siziii:)

herkesi 35 diye kafalayan 25lik çıtırım ageciim, ne emekliliği be, sen daha gencecik hatunsun:)2500 gün de fena diilmiş,gayet genç emekli olcen dimek..ama bekleme o günleri, direk gelin siz de, enişteyle uyumsuzluğun uyumu oyununa bu yaz başlayın:)

asortik kreepçiim, trakyalıyız ezelden gönlümüz geçer meydeeen:)bekleris demiştiim yine diyim,bekleris efenim:)

damlacım,bir ikea fanatiği senin bu konularda tecrübeli olacağına eminim:) ama ne var ki annem bizden daha hevesli,her gün yapı marketlerinde,mobilyacılarda gezmeye başladı bile:) boşver bitsin ev,bitmiş eve konmak daha iyi:)

Cadııcıım,Maşallah diyen nefesine sağlık şekerim:) annenler bi an önce ayarlasın da böyle bi yer,sen de bi hava değişimine gel ülkemizeee..vakti gelmedi ki zati? :)

peggyciim:) çok güldürdün beni alem kız:)kendine haksızlık etme,çimlerde şarapla fıstık gibi görünceğine eminim ben bi kere! güzel dileklerin ve Maşallahın için teşkür eder, ben de sizin yazlık günlerinizdeki sıcak sohbetlerin hepimizin evinden eksik olmamasını dilerim..

bunalgülcüm, BİİİP Karadeniz yanlış tahmin:)Mürefte,Marmara Denizi kıyısında,Tekirdağ'a bağlı,Tekirdağ'a 1 saat uzaklıkta bir sahil köyü,kasabası,güzide bi yeridir:)Doluca,Kutman, gibi bir çok ünlü şarap firmasının üretim yaptığı güzel ve özel üzümlerin diyarıdır,memleketimizdir,severiz:)bekleriiizz:)

dalicanım,canıımm..çok özledim seni,tamam işler bitince geliyosun kaytarıyosun işlerden:) ama gel ne zaman istiyosan o zaman gel,yeter ki geel,çok göresim geldi seni:)ama pisikleti de kap gel,o kadar mangal ve şaraptan sonra,accık hareket ederiz:)

dünyayı satmış beyfendi:) kalıp cümle kullanmak istedin,kullandın, ben de resimlere bi daha baktım o cümle yüzünden, yok abartı bi tanım olur o kalıp cümle ama babama hemen bu cümleyi aktardım:)pek keyiflendi,taaabii yaağğ cennet cennet dedi:)
bu arada; benim sayfamdaki yorumlarda görmek seni pek hoş:) (bu, kalıp cümle sayılır mı peki?:))

gayriyee,karamel kafayı da getir ,ne kadar istersen kal valla..(kahve tatlı olursa kalmicek miydin?:))

kuğucum,gerçekten böyle bi parti süper olur,hayali bile güzel..sorulardan birinin cevabını veriverdiydim bunagül hanımcııma, diğerini de aynen ben de merak edip sordum topluiğneciimaa:)

aqua,seni mi kırcez,ustaya hak verildi,kapılar diireek amerikan oluverdi:)

hazanvakticim,ayıp ettin ben zati davetimi çoktan ettim,sen iyice tanıdığına emin olduun an,atla gel Mürefteye,resimlerden tanırsın beni de evi de,gel; içinde kalmasın,bizim yazlıkta kalasın:)

mono dedi ki...

süpermiş düpermiş walla kristılım, sayende bi kelime daha öğrenmiş olduk zira ben ilk kez duyuyorum kendisini.

Gün dedi ki...

Cry kızma bana ama o bahce resmini gorunce senin veletleri hayal ettim kostururken, saka bir yana gercekten harika cocuk buyutmek icin..

THe MaN WhO SolD ThE WorlD dedi ki...

Biraz düşündüm, yok kalıp cümle sayılmaz kelimler değişik :)
daha sık uğramaya çalışıcam şimdi ben gideyim:))

Asortik Krep dedi ki...

Kristıl, ben Trakya da canım içmek istiyor diye memlekette demiştim ama mürefte de olur :))

yorgungeyik dedi ki...

yayıla yayıla,kaşına kaşına oturun o pergolE nin altında keyifle inşallah.özledim kız ben seni bende geleyim beraber kaşınırız hem

Adsız dedi ki...

aaaa sen bizim köyü dafalarca geçip gitmişsin oralaraa yazın haftasonu giderken beni de alın barii dibimde am ben şarköye gdemem pek!!!
keşan yolunda giderken malkaraya varmadan şarköye dönünce 2. köy benim ki adını biliyo musun*???:)))