Çarşamba, Mayıs 03, 2006

Hayatta en hakiki mutluluk çiğneyebilme yetisidir!...


Tamam, herkes diyebilir ki sen istedin bunu..Evet hiç derdim yokken kendine dert yaratmakta usta bi insan olarak , 28 senelik dişlerimin yamukluğuna 28 sene sonra sinir olmaya ve düzelttirmeye karar verip, ben gittim girdim bi ortondistin kapısından...Ama tabi ortodondist beyciim de demedi ki bana..'Kıristıl, bu girdiin yol dikenli zor bi yol, ne konuşman konuşmaya benzicek, ne yediin yemek sana mutluluk verecek, yemek yeme olayın bir kabusa dönecek' ..demedi tabi..6-8 ayda hallederiz, süper olacak sonuç dedi..Yok ,beni kandırdı da demiyorum..Tabi ki adam işini yapacak,işi için de hastasını bu zor tedavi için ikna etmesi lazım ama..Be kaz kafalı Kıristıl, sen niye,nasıl bu tel işini küpe takmak gibi bi aksesuar hadisesi zannedersin..Dişlerin hadi accık yamuk ve düzelecek belki bu ızdıraplı dönem sonunda da, beynin yamukluğuna çare nerde var?Beyine tel takınca düzelir mi kii???

Dün, diş teli takma aktivitesi öncesi gereken tam 1 aylık, ağız içi temizliği için lazım olan dolguları yenileme,kanal tedavisi yapma, 4 adet 20 yaş diş çekimi ve ağzımın küçük olması sebebi ile ağzıma fazla gelen 4 adet sağlıklı dişin çekimi ve en nihayetinde diş ve diş eti temizliği işlemlerinin bittiği gündü..Ve tellerin takıldığı gün..Ve benim de bittiğim gün..

Bir heves gittim kliniğe dün, yine pisikletimle..Çıktığımda klinikten, az ilerde gördüğüm 15 yaş grubu pisiklet çetesine katılmamam için tek sebebim yaş haddinden aykırı gelmem olabilirdi onlara..Ağzımda tellerim,altımda pisikletim,kafamda şapkam..ergenliğe döndüm yine ben..Sanırım bu sabahki ergenlik bunalımım da bu sebepten!

Akşam ağlamaklı dişçiyi aradım, tüm gün klinikte temizlikti, tel takımııydı,zarttı zurttu derken hiç yimek yiyememiş, eve gelince de sert bişiler hariç yemek yiebileceğimi sanarak bi köfte ısırmaya kalkışmıştım..Aman diyim..insanın ağzında yabancı cisimler varken, bi de köfte çiğnemeye kalkışması,kendine yapabileceği en büyük eziyetmiş..Köfte tabakta bana bakadursun, ben ağlamaklı sordum ortodondist beyciimee, ben hep böyle mi olucam doktor beeeeey??? Kendisi, beni muayananesine gelmiş en pozitif ve sıcak insan-hasta ilan etmesinin verdiği rahatlıkla, hafif gülerek..eheheh zaten bu diil miydi istediin, artık yemek keyfi diye bişi yok Kıristıl Hanım dedi bana..Peki sadece çorba,yoğurt ve ayranla bu hayat geçer mi yahu diye sorar gibi oldum, geçer geçer, bakın nası güsel sonuç alıcez dedi ve daha fazla bilgi vermeden kapattı telefonu..

Bi insan köfte yiyemedi diye ağlar mı yahu! Ağladım..yok obezlikten falan diil.. En az 1 sene sürecek bu telli turna halimin henüz ilk gününde başıma gelen ve gelecek olanları ancak teller takılınca idrak ettiğim için ağladım..Hayır, ben yemek yemeyi seven bi insanım..Hiç öyle sevmediim bi yemek diye bişi yoktur..Tamam diyetçi bi kişilik haline gelmiş de olabilirim..Ama insan diyeti bile keyifli hale getirebilir,salata bile yiyemeyecek,salatalığı hart diye ısıramayacak..elmayı dilediimce dişleyemeyecek olduktan sonra diyet de kabus olur hayat da..Kahve,çay yasak...Meyva suyu yasak..Tatlı herşey yasak..Dişler çürümesin diye..Sert her yiyecek de yasak..Hele henüz ilk günlerimde bu telli halimin,değil sert, sıvı yiyecekler hariç ne varsa yasak kardeşim yahu..

Onu da geçtim..tamam yemek yemeyi unuttum diyelim..sıvı gıda beslenmesi yapıcam peki..Sigara da yasak..Tamam bu da bana faydalı bişi..

E konuşmak? Konuşmak yasak değil tabi..Ama konuşmak ne kadar zor bi iş haline geldi benim için yaa...Sinir oldum diyemiyorum mesela Şhinir oldum gibi bişi çıkıyo ağzımdan..Benim kadar çok konuşan, konuşmayı seven bi insana verilecek cezadır bu..evet ceza..Ben diyet yaparken bile zorlanırken..Şimdi hem diyet, hem sigarayı bırakma, hem de az konuşma çabasına girmiş bulunmaktayım..Yok bu durum, en taş gibi iradeli insanı bile bozarken, benim sinirlerimi tabi ki bozar..Hele ki insanın en yakını bu durumun zorluğunu anlayamassa..

Sabahtan beri ağlak dolanıyorum..Kahvaltı diye bişi yoktu bugün..1 bardak çay oldu sadece içebildiğim..Ama kahvaltı öncesi çok sevgili bi insandan, 5 yaşında çocuğun telli arkadaşına göstereceği tepkiyi almak benim depresyonumu tavana zıplattı..Sağolsun kendisi bunca sene her türlü süprizlerime sessizce olgun insan performansıı gösterebilse de, en desteğe ihtiyacım olduğu gün, daha telli turna durumumun ilk günü, beni hayata küstürmeyi başardı..Allah bana olduğu kadar, 30 yaş üstü yakınlarıma,en yakınıma da akıl fikir versin demek istiyorum buradan...Tamam Allah'ın yarattığı, kusuruyla,günahıyla,arada diş yamukluğu falan olsa da eli yüzü yine düzgün bi kuluyum ama Allah yarattı diye yaratık olmadığımın farkındayım..Umarım teller de beni Yaratık şekline sokmamıştır..Ki soksa bile, ben En telli, En yaratık halimle , yine havalıyım..hep ama hep pek havalıyım..Allah böyle yaratmış..ben ne yapayım..diyerek sözlerimi noktalamak istiyorum..

Hayatta herşeyi yaşayarak tecrübe etme serüvenim tellerin verdiği ağrılarla devam ediyor..Ama yıkılmicam..ayakta kalıcam..Önüme daha neler çıkacak kimbilir, ben yaşamassam ölürüm???! !

38 yorum:

Deniz dedi ki...

Kiyamam sana:) Yavas yacas alisacaksin ama canim, uzme kendini bu kadar. Yumusak seyler listesi yapalim bu arada sana yemen icin, olur mu?

Pinky dedi ki...

Ay canım kıyamam sana ben..Bence o tel şimdi yabancı ağzında tabi,ona alışınca rahat yemek yiyeceksin.Düşünseme ağzımıza dolgu bile yaptırdığımızda nasıl yeni geliyorda alışamıyoruz.Hem ben ağzında tel olupta löpür löpür kumpir,tost,et ve aklına daha ne gelirse yiyen insanlar tanıyorum,üzme kendini.
Birde şöyle düşün..Bu süre bittiğinde hem harika bir gülüşün hemde 90-60-90 bir vucudun olcak :)) Öpüyorum seni üzülme sakın

Adsız dedi ki...

sevgili kırıstıl bir süredir sessiz sedasız blogunu okumaktayım aslında daha önce yazacaktım ama teller konusunda hevesini baştan kırmayayım diye hep erteledim bende 28 yaşında dişlerindeki yamukluğu durduk yere dert edinerek seninki gibi tel taktırmaya karar vermiştim doktorum 1 senede herşey hallolur dediydi:))
üzerinden tam 17 ay geçti sanırım 5 6 ay daha var seninle tecrübelerimi paylaşayım istedim ilk zamanlar bu yabancı varlıkların ağzında olması çok rahatsızlık veriyo ama sonra alışıyorsun da yemek yeme sorunu gerçekten çıkarıncaya kadar yaşanıyor ben de zayıflarım diye düşünmüştüm ama yumuşak şeyler yemekten tam tersine kilo bilem aldım dediğin gibi elmayı bile yemek için rendelemen gerek kızarmış ekmek yemek mümkün olmadığı için taze yumuşak ekmek yemek zorunda kalıyorsun bir de benim pasta tutkunu olduğumu düşünürsek rahat yiyebildiğim için baya abarttım en gıcık olduğum da ilk görenler bu yaşta tel takınca düzelir mi diye sormaları zaman geçtikçe de ne zaman çıkacak bunlar demeleriydi neyse çok moralini bozmayayım sana ve bana kolaylıklar diyeyim yine yazarım...

Burcu - Mutfak Camı dedi ki...

Crystal'cim, geçmiş olsun sana. yemek yemek yasak anladım da sigaradan ne istiyorlar onu anlamadım. duman işte ne zararı olacak ki dişlere/ tellere?

YesilErik dedi ki...

Crystalcim cok gecmis olsun. Bir sure sonra alisirsin bu duruma eminim, yavas yavas. Bu arada aklima yiyebilecegin bir kac sey geldi, onlari yazayim: patates puresi, sutlu, yogurtlu meyvali icecekler (halk arasinda smoothie de deniyor :P), iyi pismis, sebzeleri yumusamis zeytinyaglilar yiyebilirsin. Hem yaz da geliyor bak. S1kma canini. Operim.

KUGUU dedi ki...

Kizim nerelerdesin bea, kac gundur meraktan mahvoldum. Cay bahcemizde agac dibi masamizin yeni agaci oldum yeserdim seni beklerken.
Ben ne diyeyim sana bu yasta diyecegim, ama ben de 2 sene once Tom Cruise taktirmis benim de bir adet yamukumsu disimi acaba yaptirsak mi gibi, yokken varetmeye gayretli!!bir depresif(o donemim) soru sormustum discime de, degmez cekeceklerine demisti... lakin sen sormadan direkt bodoslama daliyorsun konuya pardon muayenehaneye veya markete, pisikletciye veya ne varsa o gun gundemde vs:))
Yavrucugum CrystaCHigim sen herhalinle guzelsin, bulusmalarimizi lutfen aksatma beni merakta birakma, bugun cadi Biyonike bile sormak zorunda kaldim!!! sen gel ben seni ellerimle beslerim yumushak yumushak:))
Kugu,theBoynuSanaSargin:))

Koyubeyaz dedi ki...

Kurban olurum o yamuk dislerine, gulen yuzune, sen sakrak sesine, cilgin hallerine, masum gozleirne... istedin takdirdin simdide mizmizlanip durma bakgecicek hersey ben senin telli turnali halinede bayilirim deprasyona falan girme sen oldumu operiz cok cok....

Koyubeyaz+Zeyneb

Adsız dedi ki...

Unutma herşeyin ilk günü biraz zordur Crystal. Tabi ağzındaki ekstralara alışmak başlangıçta zor olacaktır. Küçücük çocuklar bile alışıyor sonuçta senin gibi herşeye hemen adapte olabilen bir kişilik için bunun uzun soluklu bir sorun olacağını hiç sanmam.En yakın zamanda ilk şoku atlatıp, yeni serüvenlere yelken açarsın :)

Sevgiler,
Neşeli

kedi dedi ki...

Ah gıristal vah gıristal,
demek bi insan kişisi kendi kendine derdi böyle sen gibi yaratırlar,başlarına bile isteye bela alırlarmış.
Ama sende nerden bilecektin ki dimi canım yaaa.

İşe güzel tarafından bakalım,evet hartdadanak elme,hıyar ısıramıyacaksın ama eminim bu durum 1-2 aya kadar geçer be aşkımcıım.

Bak sıvısal hayatınla belkide en mankenimsi haline döncen,belki dohtor sana açıkça şişko diyememiş,işte bööle tel mel takıp zayıflamana vesile olmak istemiş,bence son derece iyiniyetli ve ilerici bi yaklaşım .

Kafamı telli dişlerinle ısırmadan ben kaçiim ufak ufak.

Aaa dur lan,az daa unutuyordumm,bu seni kıran 30lu yaş üstü,sevgili!arkadaşın kim lan.bi deyiver bakiim kimmiş bu,ne yapmış benim aşgumaa,bak yorumlarıma yaz,ben okiim,hemen siliim lan.

Bi an ay falan oha falan oldum,gıris beni mi anlatıyor,bilmeden onu mu kırdım ki diye,
buğünlerde her önüme geleni değil ama sevdiğim insanları (bi insanı)kırıyor,incitiyorum da.

DAMLA dedi ki...

Bak ben de yazını okumadan sayfamdaki yorumuna yazdığım cevapta seni üzdüm galiba... Ama walla tel taktırmanın böyle bi zahmetli ve de acı verici olduğunu bilmiyordum. Çok çok Sorry!!...
Canım yaaa... çok çok geçmiş olsun...

Annelog Atölye dedi ki...

Nasıl biraz alışabildin mi Crystal? Sonucu güzel olacak öyle düşünmeye çalış diyeceğim ama tabii ilk zamanlar pek bu şekilde düşünemeyebilirsin:(

Age35 dedi ki...

Turnam ,tellim ,kuşum,ve hatta kaaaaardeşiim yıllar sonra sen kardeşini bul ama - tellisinden - çıksın.Şansa bak yavv..Daha önce göreydim dediğin gibi neyse allahdan meşhur oldunda gördüüydük az biraz..28 inde tel taktırmaya cesaret eden ve hatta tel taktırmaya pisikleti ile giden crystalımı gözlerinden hasretle öpüyorum...=)(Ha bide biz şimdi bişi yiyemicez mi senle o pastadan hani??)

Cerise dedi ki...

Kristılım güzellik için her yol mübahtır diye boşuna dememişler :) Güzel dişlerinle aynaya bakıp gülümsemeye başlayınca unutacaksın bu çiğneyemediğin köfteleri, dişleyemediğin elmaları :)

acicikolata dedi ki...

Ah canim benim iclerim parcalandi. Bu arada senin tarafindan ruyada gorulmek benim icin şanların şereflerin en büyüğü. Merak ediyorsan=çoook homojen kilo aldım anam kafadan ayaga.

Gün dedi ki...

Zamanla alışırsın herhalde, canım yaa kıyamam ben sana, anacım peki bu gariban veletler nasıl dayanıyor bu işe? Kesin benim aşkböcüğümde takacak, diş yapısı babasına çekmiş, ben şimdiden dert ederim canı çok acıyacak diye, ya hem eminim zamanla yiyebileceksin katı şeylerde çok sert olmadıkça, benim 1-2 tanıdığım her şeyi löpürdetiyor afiyetle. Optum sen, kokoş cry'im :)

Adsız dedi ki...

ne diyim ki ben şimdi sana kendin ettin kendin buldun desem değil çekeceğin varmış diyeyim eniyisi işin ucunda inci gibi dişlere kavuşmak da var bu mana ile ararlı alışkanlıklarından kurtulur kg verirsin fena mı??

Pretty Woman (Aka likeaprayer) dedi ki...

ya bir geyik vardır... " Beklenen gün gelecekse , çekilen çile kutsaldır" diye...
Ah benim blog arkadaşım... Bu içindeki ; heyecan , hiperaktivite, merak ve enerji hiç gitmesin. Kıpır kıpır zırıp zıpır şen şakrak yaşayadurasın.. ( eheh sen duramıyorsun ki yaşayagidesin diyim en iyisi ben :P )

Çok geçmiş olsun diyorum. dişlerini hizaya sokmayı inşallah başarabilirsin , eğer onlarda sen gibi ise bu zorlu macerada sana şans diliyorum. :) Baksana seni zapt edemiyor hiç kimse pire gibisin vallla :) Dişlerinde bu tepkiyi vermez inşallah :)

Canım benim ben sana bu ara yiyip içebileceğin şeylerin listesini bulmaya çalışacağım . Çünkü benim sevgilişde bugün ameliyat olacak 1-2 hafta yemek yemesi sorun olacak. o sebeple benim acilen sıvı ve yumuşak şeyler bulup pişirip aşkıcığmı beslemem gerek bu süreçte.

Bu arada benim ateşokunun resmini çektim geçen akşam. sana sormadan bloğa koymıyayım dedim :D ehehe benden özendi deme diye :) koysana kızım mustangının resmini bloğaa aaa ben de seni bekliyorum eklemek için resmi :D

Kendine iyi bak tamam mı?
Çok çok öpüyorum . Seni çok seviyoruz habersiz bırakma bizleri...

Sevgiyle kal :)

elma dedi ki...

Hemen ilk gunden umutsuzluga kapilma be kristilim..bak benimde arkadasim takiyordu..ben onun agzindateloldugunu bile anlamamistim uzun sure:) alisiyor demekki, konusmasi da garip degildi hic, demekki zamanla sen de unutacaksin agzindaki yabancilari, hem belki kotu ornek olcam ama o sigara daiciyoduu?? ve 1 sene sonra cikardiginda da sonuc mukemmeldi kiristil..deger yani, bozma moralini, gulumsee:)

Adsız dedi ki...

ergenlik donemimde 3 seneden fazla tel taktim.moralini bozmayayim ama :P pek kolay gecmemisti.bir sure sonra alisiyorsun tellere merak etme.ben sadece meyvalari isiramiyordum bi de cekirdek yiyemiyordum.onun haricinde her seyi yiyordum.bi de benim ust ve alt damagimda aparat vardi yapisik hem de.dusun artik :)
uzaktan

Yaz dedi ki...

Alışana kadar sıkıntı çekebilirsin ama sonucunu düşün. Benim bir arkadaşım da tel taktırmıştı ve sonuç mükemmeldi. Tüm çektiklerine değmişti. Seninde öyle olacak sadece alışana kadar birazcık daha dayan canımcım.

me dedi ki...

canımın içi,canım cry
üzülme bu kadar ya,alışacaksın sen de ,bak dünya üzerinde milyonlarca insan yaptırıyor bunu,evet zor,biliyorum,ama bir yıl akıp gidecek ve güzel dişli arkadaşım,güzel gülümsemesiyle yine içimizi şenlendirecek :)
kıyamam ben sana,Cts.toplu şefkat gösteriri,bi güzel şımartırız seni,bi şeyciğin kalmaz.
Seni çok çok çok sviyorum,kıyma lan bizim de içimizi,alla allaaaaa

Adsız dedi ki...

Kıristıl hiç merak etme bi süre sonra tamamen alışıtosun ve dişlerinde hissettiğin o hassasiyet falan yok oluyor. Ben de takmıştım 28 imde olmasa da 20 yaşımdaydım ben de :-). 1 yıl falan taktım, herbişeyleri de yedim...

Aslı Cin dedi ki...

Cristılcığım, ağlama üzülme, iyi taraflarından bak, alışacağını unutma, ve bir kaç ay sonra dişlerinin nasıl görüneceğini düşün, kimseye de alınma. Çok sevimli göründüğüne eminim, hiç bir şey güzel yüzünü asmasın

Sevgilerimle

Aslı Cin dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Toplu İğne dedi ki...

kriştaljimmff,
bak ben de şenin içins ataçstan tel yapftmf dişflerme, öyle yazşıyorum, eşit olalımff diyefff,

şimdi atacı çıkarttım ve senin neler çekebileceğini çok daha iyi anlıyabiliyorum. hakkatten çok zor bir durum bu. canım ya, napalım olaya bir de şöyle bak: istediğin bir şeydi, istedin, arzuladın ve yaptın. şimdi bekleme süren var nihayetinde bu da geçecek, kendinle çok daha mutlu olacaksın.

önemli not: ben bugün istanbula geliyorum. pazartesiye öğlen de dönüyorum. ben seni tellerinle de seviyom, telsiz de. hiç farketmez. evet pier loti tesislerinin içindeki turquhouse'da kalıcam.beklerim. blogumu takip edicem.haberleşiriz.öptüm çok

fatos dedi ki...

tatlı şeker kristıl,bak herkesler üzüldü senin üzülmene, bende kıyamam.. bak teller çıkınca blogların en güzel dişli kızı seçicez seni dayan be şekerim.. Hem bence yeme durumu o kadar vahim olmaz, elma dişleyemesen de tost köfte falan yiyen arkadaşlar gördüm ben de.. Hadi üzme tatlı canını , gülümse bakiim, bak böyle de başka bi çekici oldun kııızzz:)

CaDı dedi ki...

Allah ım o ne korkunç bi foto öle, ıyy!! Bende dişçiye gitmeliyim, hatta eşimi mutlaka götürmeliyim. Sana çoookkk geçmiş olsun darısı da bize olsun. OFFFFFFFF

Adsız dedi ki...

Ne güzel anlatmışsınız yaşadığınız gerginliği ve hayal kırıklığını.Kusura bakmayın ama okurken hep gülümsedim.Yazılarınız 1 haftadır dikkatimi çekiyor,hoşuma gidiyor.
Diş tellerinize gelince,tebrik ederim sizi çok yerinde bir karar.1 haftaya kadar tellerle yemeyi öğreneceğinize eminim.
Sevgilerimle...

Ilgaz Gürses dedi ki...

Kısa zamanda alışırsın kriştılım ya üzülme. Sen bize bir öncesi-sonrası demo gönder, şöyle önden 32 dişin ve bilimum tellerinle sonra da inci gibi Hintli dişlerinle. Kırmıjı pisikletin ve tellerinle 2. ergenliğinde mutluluklar sana (aman diyim özenip çeteye filan girmeye kalkma bizim zamanımızdan bu yana çete kavramı da değişti, şimdi adam vuruyorlar bu veletler, ona göre)

Deadora dedi ki...

cok havalisin cooookk :))

Adsız dedi ki...

keske hemen girmeseydin su dislere tel taktirma isine, daha yeni 20'liklerin derdinden kurtulduydun ama demek kaderinde dis'ten cekecekmisin acilar, ALLAH baska acilar vermesin, tu tu tu =P

eger agzindaki agrilar ve yemek yemen o kadar zorsa bence discine en kisa zamanda tekrar gozuk ve durumu anlat crystal cunku normalde o kadar sorun yasamaman lazim, belki telleri cok SIKI takti, gevsetmesi lazim biraz.

cunku tellerle rahat rahat yiyip icmen gerek, birde dislerinin egriligine bagli onu takma suren, genelde moralini bozmak gibi olmasin ama 2-3 yil suruyor, sonrada sana bahsetigim seyden veriyorlar agzina, onu kulanmasi cok kolay ama tek sorunu kaybetmeside cok kolay, kaybettinmi isin var, yeniden para verip yaptirman lazim.

neyse tekrardan gecmis olsun ve aldirma simdi sana gulenlere, belki sende gulerdin yakin tanidigin birinin birden agzinda tellerle senle konusmaya calisinca =) o yuzden fazla olaya ofkeli bakma, onlarinda gozu aliscak seninde agzin tellere aliscak.

sonuc inan bana iyi oluyor, cektigin SIKINTIYA hem gorunus acisindan deyiyor hemde agiz sagligin acisindan.

zeyno dedi ki...

Bikere ben seni ayakta alkışlıyorum Kristıl. Evet biraz sıkıntıya sokucak seni ama sonuç çok güzel olucak eminim. Bak bende nerede o cesaret, benim de 2 adet yer bulupta hala çıkamayan 20 yaş dişim var ve her yıl düzenli olarak canımı acıttırır, bir ağrır ki sorma. Birde üstüne üstlük diğer sapasağlam dişlerimi de iktirip duruyormuş kendileri. Ah ben de bir kalkışabilsem senin şu cesaretini örnek alıp, ne iyi olucak ama..

yalnızlar kraliçesi dedi ki...

geçmiş olsun kriss. ama sonucunu düşün. çabuk iyileşmen dileğiyle hoşçakal...

Pareo Anne dedi ki...

çok geçmiş olsun çoook. şimdi biraz eziyet verse de, sonunda istediğin dişlere kavuşacaksın. dişler de insanın görüntüsünü pek değiştiriyor be şekercim. gör bak çektiğin sıkıntıya dğecek.

ibeking dedi ki...

şen üzülme kriştal..şenin için hepimiz s lere ş deriz.....

crystalsdreams dedi ki...

Denizim,listeler senden sorulur,yapalım tabi,çok ihtiyacım var böyle bi listeye canım benim..haftaya buluşalım haftayaa oturmaa odasııındaaa:)çok ösledim seni hee bi de:)

Pinkyciim,kim o tost yiyenler yaa,ben ne zaman yiicem acabaa,bugün 4.gün hala tık yok:)90.60.90 olur muyum 5 günde acaba:)

Eh be anonim arkadaşım, madem okuyodun tel takma kararımı ,niye dimedin, önceden bu tecrübeleri paylaşmadın benlee yaa..Valla da taktırmazdım sen bunları 1 ay önce söyleyeydin:)Yanına yoldaş gelsin istedin di mii seni gidi senii:) umarım ben de pasta yemem senin gibi, bu ara canım çok çekio, ama ekmek falan yiemiorum,çorba ve ayrana devam ediyorum, he bi de yeni bişi , püreye de başladım:)Bari kilo almiim dedin gibi yahu, bi işe yarasın bu sıkıntılar:)

İşte bu yahu,sigara içenin halinden yine sigara içen anlar:)Burcucum, duman diil de, nikotin sarartır ya dişleri, teller ve braketler de beyaz benim,onları da çok çabuk sarartır diye yasak sigara..ama ben yine filtre takıp içiyorum, onu kolay bırakamam ööle,çok yararlı bişi sanki ama napalım hem yemeyi kes hem sigarayı,yok o kadar kolay diil:)

Canım yeşileriiim,oralardan hızır gibi yetiştin bana sen biliomusun:) püre yazdın ya,hemen dün akşam püre yapıp yedim, hayatıma renk geldi:) zeytinyağlılara henüz cesaret edemiyorum ama smoothie diil de sütlaç süper güsel geldi,fekat onu da çok yemesem iyi olur dediin gibi yaz gelio, işe yarasın bu teller bari:)ben de seni çok öperim kurtarıcı meleem:)

Boynunu sevdiim kuğucuum,hazırım,kendime geldim,çay bahçesi buluşmalarına gelebilirim artık,madem sen de yumuşak yumuşak beslicekmişin beni,teper miyim bu teklifi:)

Aman benim canım koyubeyazım ,en bi tatlı güzel Zeynebiyle gelmiş ziyaretimee, sırf Zeynebim için girmem ayol depresyona:) yirim 2nizi de(zeynebciimi yimek şu an için bu dişlerle daha kolay,seni soora da yiebilirim:p )

Neşelicim, ne güsel tanımışınız beni yahu:) evet adaptasyon problemi her konuda minimum bende,fekat bi de sıkıntıya gelemeyen bi yapım olması sebebiyle bu teller sıktıkça ağzımı sinir gelio..ama geçecek evet, yeni bi maceranın peşine daldımmıydı unuturm ben bu telleri , di miii??:))

Biyoniim, canım beniiim..yok kızım elma yemek teller çıkana kadar eziyet len bana..Ama doktorun beni zayıflatma gibi bi niyeti de var evet, bisikletsiz gelme kontrole,yürüyüşe devam et gibi, diyetisyen kılıklı söylemleri var kendisinin..nedir anlamadım, çok beğendi de kardeşine mi alacak dişimi düzeltip,bi de zayıflatıp:) hayır kocaman kocayı da gördü ama:p
beni üzeni sormuşun,sen tabii ki diilsin,canım hisli post hayatım benim:) üzen en yakınım diyorum(senin dışında yani:)) daha ne diyiim, dalgasını geçti,üzdü sonra geçti gitti..daha çok üzerse desteği senden alacaımı biliyorum,canım biyonum benim:)

Damlacım,yok yahu,sen bişi dememişin kii deli:)siz beni üzmek ne demek, hep mutlu edip,gözlerimi dolduruosunuz böyle anlarda sevinçten:)

Annelogcumm, bugün 4.gün, daha iyi gibiyim..negatif halimi sanırım haftasonu atarım üstümden..zor tabi ama, nelere alışıo insan..Allah hastalık vermesin yaa..ben de şımarık bişi olup çıktım aslında he:)

agençimm(anladın sen anladııın:)) canım kardeşim:) kısmet telli kardeşi görmekmiş,napalım..pastayı ezerek yemeyi deniciim şekerim,sen yerken senden eksik kalırmıyım hiç:)

Ceriseciim, canım, evet her köfte gördüümde bu şekilde düşünerek kendimi telkin edicem zaten:) şimdiye kadar yediklerimin yetip artması gerek zati:)bence 3 yıllık falan depolamış olmam lazım önceden aldıım kilolara bakılırsa:)
ama o teller bi çıksın,güzelliğin kitabını yazıciim, demedi demeyin hee:))

Gayriyem:) ay ne biliim ööle görünce,merak ettim:)iyi olmuş homojense tamamdır, zati rüyamda pek güsel bi hatundun,tamam artık kafamda iyice canlandın:) ay bi gün gel şekerim sen de yahu buralara,rüyama giriosun artık?:))

Günüm, aynı şeyi ben de düşündüm,yazık bu çocuklara diye ama, bence çocukların daha kolay..küçükken bu işi halletmek en kolay ve mantıklısı..beni 28 senelik eşşek kadar dişlerimi düzeltmekle senin güsel böcüün minik dişlerini,çenesini tedavi etmek bir olur mu..Bi de ufak olunca çok anlamıyolar bence olayı..ben de büyütüo olabilirim, bu ara iş yok güç yok,aklım hep ağzımın içinde şimdi ya..aman zayıflicem galiba, en güsel sonucu bu olcek günüm..haftaya görünce şaşırcen sen de belki:)tanıiyamicen:) ben de çok öptüm canımm topraam:)

Kendini kandırmacım, fena diil tabee:)ilk zamanları böyle uyuz geçicek sanırım, sonra bi bakıcez, kıristıl dal gibi, bi de yeşilaycı olmuş-sigaranın kokusuna dayanamıo, ağızda dişler düpdüzgün..bi de artık az konuşmayı öğrenmiş..eheeheh böyle bi ben düşünemiyorum ama belki teller çıktıında böyle bi kişilik haline gelirim..gelir miyim:)??

Prettycim canım, öncee, sevgilişkona geçmiş olsun, gelicem bloga senin,bakiim neler olmuş,neler pişirmişin,pişiricen,ben de örnek menüler aliim senden:)
sonraaa, delikız, koysana sen pisikletin resmini bloga,ben de koyucam..sen önce koysan noolur yahu:)alemsin sen canım prettycim:)
bi de o benim için yaptıın benzetmeye bayıldım,belki dişler pozitif yönde bana çekerse, mesela hızla hareket ederlerse, hop hop halaya başlarlarsa ağzımda,yerlerine geçmeleri de hızlı olur..Allahım nolur ööle olsun noolurrrr:)ben de seni çok öpüyorummm bisikletcan:)

Elmamm pozitif enerji veren canım şekerimm:) hemen gülümsedimm şimdii, ama dudaam tellere takıldı, hep bööle sırıtık kalıcam sanırsam:)) bi de artık elma yasak ya bana, seni uzaktan sevicem napalım:)

Uzaktanım, bende de bişi var ööle telden ayrı,metal bişi,hem allta hem üstte,damaklarıma değen..onun adı aparat mı ola? zaten sorun teller diil aslında,o korkunç metal şeyler ağzımın içindeki..onlar yüzünden konuşamıyorum,yiyemiyorumm..benimkiler de yapışık..taktıkları hiçbişi portatif diil yaw ağzımdaki..hani canıma tak ettiinde çıkarıp atiimm..yok anasnı satiim:) umarım ben 3 sene takmam uzaktanım yahu..ergenlikte tamam ama bu yaşta garip tabii:)

Yazım,dayanıcamm.napiim başka çarem yok..sokuşturuverdiler ağzıma bu şeyleri,kendilerine alışıces işte bi şekilde..sonucu merakla beklicem tabi ben de,umarım arkadaşın gibi mutlu son olur bende de:)

ponçiiim benim,evet çok mu fena ruh haliyle yazmışım la ben bunu, demek ilk günün sinir bozukluu epey bunalım yapmışş beni..şimdi hem sizin güzel yorumlarınızla,hem de biraz adapte olma zorunluluğmdan daha iyiyim..yarına bomba gibi olcemm..sizi sevgiye boğcaam:)

ya bilööömm..neredesin canım yaa?bööle yorumdan yoruma mı görücem ben seni..açsana yine blog noolur yaa?ösledim seni dee..(ayrıca teller yeni mi çıktı cicim,lehçe süper düzelmiiş:)blog kapandı,lehçe gitti diyosun..taam ama bari yeni lehçeye,yeni sayfaa nolrrr!)

Aslıcım,böyle yorumlar aldıkça,ağlar mıyım hiç artık..nası mutluyum siz hayatımdasınız blogta bile olsa diye..Yüzüm aydınlandı canım benin sayenizde..

ulen toplu iğne ne alem kızsın sen:))ataç yakışmış,kalsaydııı:)
neyse, sana hayretle bakakalıyorum canım benim..sana mail adresimi attım, yoğunluğundan vakit bulup bi mail atarsan dönmeden buluşuruz belki canım..Bugün geçtim senin oralardan,her an uğrayabilirdim ama gelip ne diicektim..Meraba topluiğne hangi odada acaba? resepsiyondaki kardeş de bana, her odamızda topluiğne,3 renk iplikten oluşan dikiş setimiiz mevcut efenim diicekti sanırım:)artık senden bi hareket beklioz cicim:)

Altın bilezünklü güzel Fatoşçumm:)ne güzel güldürdün le sen de beni:) söz ama tamam mı,teller çıkınca,seçiceksiniz beni bişi tamam mıııı:)artık ne seçerseniz:)

Karamellacım, bak senin olayın asıl önemli olan,ben de utanmadan tel taktım bıdı bıdı diye ağlak takılıyorum..Allah seni,hepimizi,böyle kazalardan korusun.Ama dediğin gibi blendırla baya dost hayatı yaşicem ben de..Umarım kilo veririm bu sayede..Bu arada senden mail bekliyoruuum.Baskül ailesi içinn..ben baktım sayfanda bulamadım mail adresini..

Cadıcıım,ben aştım bu dişçi fobisini:)eğlence olmaya başladıydı bak resim bile çekiyodum yatarken o koltukta:)önemli olan bi adım atmak,sonra alışıosun zaten..hadi kocanın elden tut şimdi,dooru dişçiyee:)

Beyhan,merhabalar,hoşgeldiniz bloguma..Sizi gülümsettiysem ne güsel..şu hayata hep gülerek bakabilirsek en tadından yenmez hayatları yaşicez de..her zaman kolay olmuyo tabi:)

İncirim çekirdeem, çektim resimleri de çok acaip gözüktü telli olanlar, bi cesaret koyarım belki öncesi kısmını bloga..daha mağdure fotolarım var,onları da koycemm..ay aslında çok komik şeyler var,resimler falan..ben azıcık onlarla ilgilenip,şu blogu ağlak tadından çıkariim evet..zati çetedekiler de almadı beni aralarına yaaw:)

havalıyım tabee Deacım,bu tellerle ben havalı olmicem sen mi oliceen cicim:)ayrıca hem havalıyım,hem kahve de içebilirim:)

Ceemm nolur 2-3 sene olmasın yaaa..tamam alışıcam ben,aile arkadaşlar da alışacak ama 3 sene alışmak istemiyoruuum:)o kadar yamuk olsa ben bu yaşa gelemezdim yaa,umarım 1 senede geçecek kadar yamuktur dişlerim Cem yaa:)
bu arada acıma azalmaya başladı,ama doktora gidicem haftaya,göstericem acıyan yerleri..Fakat o ağzımın içinde,damağa değen metal kısımlar sinir en çok..acıdan çok o metalleri hissetme çok çirkin yaa!neyse ..iyiyim ben:) sen nassın..nası geçti tatil,büyüdün artık:) geliim de bakiim neler yapmışsın..

beetleeecıım,yeniden adınla şanınla görmek çok güseel:) o arkadaşın da çok cinmiş bi de gözüpek..nası fıstık yiodu yaa..kim oo, doktor kim,ispiyonlicem onu,gerçi o çoktan bitirmiştir tel işini,herkes benim kadar sonradan aklı başına gelen cins dil tabe:)

Zeynocuum,inan 20lik dişlerde bişi yok,hem sen tel de taktırmicen, birini taktırır diğeri için bi süre beklersin,bi kaç ay sonra diğerini çektirirsin..ağzının içi rahatlıyo cidden bak..Sadece en fazla 2 günün sıkıntılı geçiyo,sonrası çok rahat..Hadi Zeynocuuuuk Dişçiyee:) Kampanya başlattım bak:)

Kraliçeemm,sizin uğramanız bile iyi geldi:)iyiyim ben iyi..tellere üzülüp dertlenecek kadar boş olmamlı benim hayatım hem..çok iyiim kendime geliyorum,hatta geldim:) teşekkür ederim.

Nefincim,evet biliyorum insanın tipini çok değiştirdiini,şimdi tvde, dergide çıkan kızlara bakıp dişlerin tedavisi bitince hangisine benziiceme karar vermeye çalışıyorum:)bir güsel mankenleri benzetiyorum,gören de estetik yaptırıcam sanır:)

Denizkızııımm:) Çok teşekkür ederimmm güsel güpgüzel dileğin için..Tez vakitte gitsin teller evet evet:)

Arzumum hep sonu hayal etmeye çalışıyorum,aynen dediin gibi..Sonuçları da paylaşıcam umarım sizle..Hatta dişlerim düzeldiinde diş buğdayı mı yapsam da tüm bloggerlar toplaşıp kutlasak heheheheh:)

İbocum,ibikuşumm..yok yook ,sen de takıcaktın ya hani, ben yarın getiriorum orto yu yanımda, hemen ayaküstü takarız sana da telleri, harbide slere ş dersin hem sen de, zorlanmassın:)hehehe hain kıristıl yanına kurban arar:)

Hepinize çok teşekkür ederim canım arkadaşlarımmm..Buradan gelen güsel enerjinin kıymeti kelimelerle ifade edilir gibi diil..İyi ki üzüntümü de sevincimi de buradan sizinle paylaşıyorum..Bazen görmesen de birini,birilerini..enerjisini hissetmek yetiyor..
Herkese en en renkli,en güzel ,en diledii gibi bir haftasonu dilerim..
hepinisi de öperim..aman tikkat teller batmasıın(ıyy iirencim:))

Pinky dedi ki...

Kıristalimmm telli turnammm :) düzelmiş moral düzelmiiiş sen şimdi haftasonundan sonra iyice neşeli gelceksin eminim..sora yazın bi bakcaz zaten 90-60-90 dönmüşsün :) sevindim keyfinin yerine gelmesine canımm

Tijen dedi ki...

ayol tam disçi öncesi söylenir mi böyle seyler?
üfffff!
inci gibi dislere bir an önce kavusman dilegiyle!
tijen