Salı, Mart 14, 2006

O kitap bu kitap şu kitapp..


İncir çekirdeği hanımcım sormuş, en sevdiğim 10 kitap ya da aklımda yer etmiş 10 kitap sanırsam..Yazarlar da var ama tüm kitaplarını okumaya çalıştığım..Neyse ben bi karma yapıcem ilerleyen satırlarda..
Benim için okumak ; eskiden , hele ki çocukken , hayal dünyamın gelişmesine süper katkılı bi hadisedir..Son yıllarda o kadar azaldı ki okuduğum kitaplar, eski kitap kurdu bana ne olduğu hakkında hiç bi fikrim yok ve çok üzülüyorum bu duruma..
İlkokula başladığım sene o zamanlar ilk defa kurulan 6 yaş sınıfları vardı ve ben de 6 yaşında başlamıştım okula..1 sene hiç sorunsuz anaokuluna giden ben,sonra başka bi postta anlatacak kadar uzun bi zaman ,ilk 2 sene ilkokuldan kaçma sorunu yaşadım..Tek çocuk olmamdan mı kaynaklanıyodu,neydi sebep,aslında basit bi olaydan çıkmıştı ama bu okul fobim ama bayaa 2 sene gayet problemler yaşatmıştım annemlere okula gitme konusunda..Neyse efenim, ilkokulun 1.sınıfının 2. haftası ve sonraki 1 ayı okula gitmemek için çeşitli bahaneler sürüp,ağlama krizlerine girince ben,annem bin tane çözüm yolunu denedikten sonra en sonunda canım rahmetli anneannemi çağırmış ve anneannem ne yaptıysa 1 gecede bana Hürriyet Gazetesini okutmayı başarmıştı..Daha o sıralar sınıfta okumayı söken kimse yoktu,harfler sesler falan mı ne öğretiliyodu..Ben ilk okuduğum'Hürriyet' kelimesinin gazıyla o gece bayaa gazeteyi bağıra bağıra okumuştum.Ertesi gün tabi annemlern beni doldurmasıyla, hadi kızım,aman da okumayı da sökmüş kızım diyerekten ben okula bi heyecan yollanmıştım..O gün gittim, ertesi gün gene gitmekten vazgeçtim..Sebep,ben herşeyi okuyodum,sınıftakiler daha yolun başındaydı ve ben çok sıkılmıştım!!! 2 sene böyle ağlamaklı ve annemlere eziyet şeklinde geçse de nası olduysa sınavlara katılma zahmetine girmiş ve yine de başarılı bi öğrenci olmuştum..Kabus benim 3.sınıfta okul değiştirmemle sonlanmıştı..
Neyse, böyle trajikomik bi şekilde başlayan okuma maceram,haftasonları evde herkeslerden önce uyanarak,mutfakta süt ve bisküvi veya süt ve sarelle eşliğinde değişik kitap serileri okuyarak devam ettii..Evlenmeden önce o eski kitaplarım elime geçince gördüm ki sayfalarda sarelle izleri duruyo hala::) Bak o günden belliymiş benim abur cubur merakım da uzun bi süre vücuda etki yapmamışş..Acaba kitap okurken yiyince mi kilo almıyodum, televizyon girince mi hayatıma yemekler etkilemeye başladı beni..Aaa enteresan bi yaklaşım,bunu bi incelicem sonra:)
Çocukken o kadar çok severdim ki kitap okumayı, ben de kitap yazmaya karar vermiştim hatta..Üstelik başlamıştım da yazmaya,hikaye kitabı..hem de resimli:) Sanırım kısa sürmüş ilham halim 8 hikaye ile kitabı yazmayı yarıda bırakmışım:)
Genç kızlık döneminde de devam etti, o döneme uygun kimi zaman gençlik bunalımlarını konu alan,kimi zaman tarihten hikayeler anlatan bi dolu kitap geldi geçti hayatımdan..
Sonra niyeysee, üniversite zamanı azalmaya başladı kitap okumalarım..İşe girdikten sonra iyice kopar gibi oldu,zaman bulamıyodum,yani aslında ben başlayıp hemen bitirmek isterim okuduğum kitabı, aralıklarla okuyunca aynı tadı alamadığımdan kitap okuma zevkim gerçekleşmiyordu..ben de ya hep ya hiç şeklinde,alıp okursam hemen okuyodum kitabı bitiriyodum..ya da alıp zaman bulamayınca hiç başlamıyodum..
Bu günlerdee, aralıklı olarak devam ediyo kitapların hayatıma girmesi..Umarım o eski çocukluk günlerimdeki soluksuz okumalarıma geri dönebilirim..Bu aralar yoğunlukla blog okusam da, kitap olayı çok başka, okuduğun olayı kendi gözünde canlandırman,kahramanların yerine kendini hayal etmen,olayı yaşaman hayal dünyanda..bambaşka bi keyif kitaplar ya..

İlk okumayı başardığım günden bugüne aklımda yer eden kitap veya yazarlarsaa:

1-Enid Blyton 'ın tüm kitapları..Gizli yediler.&maceracı beşler serileri..sayesinde o kadar çok maceranın içindeymişim gibi yaşadım ki bi dönem, sırf bu yediler ya da beşler konservede bamya yemek zorunda kalıp bi de güzel anlatınca bamyayı, o zamanlar nefret ettiğim bamya bana cazip gözüktü ve artık bamya sever bi insan oldumm, yerken de onlar gibi konserveden yediğimi hayal ederdim,halbuki annemin caanım bamyasıydı o yaw:)
En has kitap serisi Yaramaz Kızlar dır tabi bu yazarın, 14 mü 16 mı ne 10un üzerinde olan bi kitap serisidir, Dolly ve arkadaşlarının 1.sınıftan başlayıp sonra okuduğu okullarına öğretmen hatta müdür olup evlenene kadar devam eden hikayelerini anlatır bu kitap serisi..Nasıl bi yatılı okulda okuma özentiliği bende bu kitaplar yüzünden,bi kısmet olmamıştı ama!
2-Gülten Dayıoğlu ve tüm kitapları..4 kardeştiler ve fadiş o zamanlar ilk defa bir kitaba ağlamayı tanıştırmıştır bana..ne acıklı yazardı kadın yaaa..
3-Şimdiki Çocuklar Harika..Aziz Nesinden çocuklara,çocukluk günlerini anmak isteyenlere süper bi kitap..Sanırım ilkokul 5 te falandım okuduğumda,sonra 4-5 yıl aralarda bakıp,okuyup gülmüşş durmuştumm.
4-Kiralık Konak-Yakup Kadri nin çok hüzünlü hikayesi..bu kitapta eski dönemlere gitmiş ve daha henüz yeni yetme bi ergenken çok etkilenmiştim kitaptaki aile,çevrelerindeki insanlar ve o dönemin sorunlarından..sanırım türkçe hocamız ödev olarak vermişti,bana ödev gibi gelmemişti..
5-Buket Uzuner'den İki Yeşil Susamuru,anneleri,babaları ,sevgilileri ve diğerleri..Genç kızlık dönemi kitaplardan..beni özellikle sonuyla çok etkilemiş,enteresan bi kitaptı..İsmi uzun,içeriği kurgusu ilginç ve hala aklımda kalan cümleler taşıyan güzel bi kitaptı..
6-Kurt Seyt ve Shura..Nermin Bezmen çok güzel anlatmıştı dedesinin hikayesini..
7-Angela'nın Külleri& Umuda Yolculuk..Frank McCourt'tan kendi çocukluğunun acılı üzücü hikayesinin inanılmaz güzel bi dille anlatımı..Umuda Yolculukta ise yoksulluktan hayatını kurtarışı ve süpriz yaşamı..Pulitzer ödüllüymüş kitap,ödülü falan önemli değil,hem ağlayıp hem güldüğüm çok başarılı 2 roman..
8-Özdemir Asaf..tüm şiirleri,yalnızlık paylaşılmaz kitabı benim onu tanımama sebep..Hatta çok sevdiğim kelime oyunlarından :her seven sevilenin boy aynasıdır.sevmek, sevilenin o aynaya bakmasıdır..
9-Ölmeye Yatmak ..Adalet Ağaoğlu..ismi cezbetmişti,sonra ilk sayfasından itibaren sürükledi beni..
10-Kayıp Kentin Yakışıklısı..Yılmaz Erdoğan..Bence bu şiir kitabı,onun şu hayattaki en iyi eseri..Benim için buruk anıları hatırlatan, ama hep aklımda yer eden şiir bu kitapta..pastırma yazı...
Off ne zormuş böyle hatırlamaya çalışmakk..daha bi dolu var ama ilk aklıma gelenler bunlar..ilk aklıma gelenler demek ki en aklımda kalanlar..Baktım da şimdi kitaplara, hiç göstermiyorum ama duygusalım ben yaa:) hem de çok ağlağımm..salak mıyım neyim aslında:)
Eh zobeleme sırası bendeee...hmmm.. ben de bizimle aklından çıkmayan ilk 10 kitabı paylaşması içinn sayın Bonaanıımm(zobeye karşı zobe canım:)),Banu Hanımm vee İbeking haanımı zobeliyorummm..Eğer kabul ederlerse tabee:) Age 35 ile Dea yı da merak ediyorum ve daha bi çok kişiyiii..ama onları da başkası sobelesin di mi caanım:)

8 yorum:

sheker dedi ki...

ceren'in basina neler geliyor hikayenin devaminda merak ettim simdi:)) ne yaratici bi cocukmussun, resimli hikaye!!! helal valla.

aqua dedi ki...

cok severdım kıtap okumayı sonra üniversitede haftada 2 ingiliz veya amerikan klasiği roman bitirmek zorunda kalınca bıkkınlık oldu bende ... geciyor bu aralar yavasyavas... Enid B. nu bende cok severdım :)

Age35 dedi ki...

Grıstılcımmmm,iki su samuru....benimde top ten list e girer mutlak... çok severek okuduğum bi kitapdı..Canımcım şimdi ben sobelendimmi ???

Aa! Deli mi ne? dedi ki...

gırıstal bak bööle entel dantel konularda az ziyaretçin olüyü.çatlaam benim,sen döktür paronoyak manyak hikayelerinden de kafamızı bulalım.Hade canım,gırıstalim entel büfemmm.

Cerise dedi ki...

Aa evet hatirladim bak Yaramaz Kizlar'i. Seri halindeydi onlar :)

crystalsdreams dedi ki...

şekerimm,yaratıcıymışım da harcanmışım be güzelim:)hikayeler kalmış ööle taa ilkokul sıralarında:) ben sen gelince veririm hikaye kitabımsımıı okursun Cereni aysel i:) bi de sen gene kaçak oldun,niye yazmıyon bakiimm??:)

aqua,benim eşim de ingiliz dili ed. mezunu, o da epey okumuş o senin okuduğun kitapları..şimdi okuduğu tek şey gazete:) hoşgeldin bloguma bu arada:)

agecim canımm, güzel kitaptı hakketenn..ben çok fazla kişiyi sobelemiyim de oyun uzun süreli ondan ona şeklinde devam etsin istedimm..amaa merak ediyorum senin de top teni ..yaz bee güselimm..sobeledim seni ya,bekleyemiciimm:)

biyoniim, tam yatacaktım, bi bakiim dedim bloga,aklımdan da geçtinn tabe herzamanki gibi, gene gördüm yorumu,gene sessizlikte bi kahkaham patladı evde:) ne benziyoruz biz ya, ne manyak ve ne tatlıyız canım yaa:) nası kendime de pay çıkardım ama hehehehe:)

cerisee,hatırlarsın tabii, unutulacak kitaplar değildi onlar..biz büyüdükçe dolly de büyüdü be şekerimm,meksika dizisi gibi:)

just my stories dedi ki...

aa crystal valla okudumda ben bu postu ama kendi adimi farketmemisim vallahi:) ilahi ben, dur ben onu bu aksam yaziyim hemencik anlastik mi:);)

Adsız dedi ki...

Enjoyed a lot! nicro fico traveler Isuzu in thailand Cattle blow dryer cheap airfares reformating hard drive Free preteen swimsuit modeling pics Popular online payment systems interracial movies free software repair credit report so cal high school girls basketball playoffs