Cumartesi, Şubat 18, 2006

büyüdük n'oldu..(pek edebi şiyir!)

Eh tarih almış başını gidiyoo, bu resimdeki o mahsun bakışlar hala mahsunluğunu korusun isterdim ama bi cinlik , bi yorgunluk da eklendi o bakışlara..

Neyse diicem şu ki büyümek enteresan şey,ne garip şeyy ve ben bu garipliği aslında daha tam büyümemişken hem de gençliğimin en baharında dizelere dökmüşüm..bir şiirle..sene 1995,Şubat 18 ..
lise son,deli gibi üniversiteye hazırlanıyoruz,bi yandan aşık oluyoruz, bi yandan ders,okul, e aileye de çaktırmadan gezmeler,buluşmalar..hayat o zaman da çok zor gözükmüş bana..Bilsem ki 11 sene sonra o günleri mumla arayacağımı,yazar mıydım böyle bi şiir ...
Şiirin yazılış amacı yakın bi arkadaşıma hediye olması..18 Şubat, aynı sıraları paylaştığım, aynı mahallede aşk,meşk anılarını paylaştığım, şimdi o da evli ve kader kurbanı hala can arkadaşlarımdan biri olan Çidocan'ın doğumgünü..
Ben de ona o en bunalımlı lise son zamanında, bi şiir yazmışım, doğumgünü münasebetiyle..
Bugün kocasıyla kutluyo arkadaşım d.gününü, sabah aradım kutladım..ama eski kutlamalarımız gibi de olmuyo artık bu yeni yaşların günleri! iyi ki doğdun arkadaşım..bak asıl şimdi tamm büyüdük be canımm:)
İşte şiyiiirrr:

BÜYÜDÜK
Gözlerimizi açtık;
Ağladık.
Masumiyet yayılmışken
Dalga dalga
Minik bedenlerimize
Bir şaplakla;
Hayatın anlamıyla (!) tanıştık.
Ağladık.

Sonra acıktık..
Yine ağladık.
Konuşamıyorduk ki daha
O zaman hıçkırıklar sözcüklerimizdi
Damlalar hecelerimiz.
Sonra; iki , üç kelime çıktı ağzımızdan
Biz anlamadık.
Onlar anladı..Niyeyse , o iki anlamsız sözcüğe
Sevindiler..
Ki o sözcüklerdi bizi üzecek olan.
Kelimeler,cümleler ardarda gelmeye başladı.
Sonra acılar, yalanlar, hayatın tüm pislikleri...

Büyüdük,büyüdüğümüzü anlayamadan
Yasaklar kondu yaşamımıza bize sorulmadan.
Sevgiler,güzellikler çok görüldü.
Artık onlar istediğinde ağlanır,gülünürdü.

Büyüdük,n'oldu göremeden.
Soğuk nedir, soğuğu sevmek, sıcağa gülmek bilmeden
Geceyle dertleşmek, gündüzle sevişmek
Sevmek, nefretle , delice sevmek..
Soluksuzca derinlerde hissetmek...

Büyüdük n'oldu;
N'oldu..
Nerede o ilk ağlayış, ilk seviş..
Nerede o delici bakış, huzursuz, hoyrat geliş...

Hiçbirşeyin tadı yok artık..
Büyüdük çünkü biz.
Yasaklar var olanları yok eden,
Olmayanları yokken tükeden.
Yasaklar..Çünkü büyüdük..

Büyüdük n'oldu?
Bok mu!!!
18.02.95


Ay şimdi yazarken tekrar okudum haliylen, pek iç karartıcı, anlam kargaşası taşıyan bi yeni yetme ergen şiyiriymiş tabe:) Ben en iyisi 11 sene önce Çidocan'a şiyir verip de almadığım hediyeyi aliim de yarın bi gidiim, pek de anlamsız geldi şimdi şiyir canıım:)

5 yorum:

Aa! Deli mi ne? dedi ki...

Gıız,yirim ben seni yiriiiim!
Anam benimmmmm!
Gurbanlar ossun blog deyzenler sağa.
masumiyete bakaleee,guduraaan,blog blog gezip şımaraaan,yaramazlık yapaaan heç bu deel sankim.
Gız bak yirim ben seği. vallaki billaki yiriiim guzuuuuum

ibeking dedi ki...

ah yavrum evladım bu senmisin kristal kişilik...pek şekermişsin ayol..ay dur ben senin son versyonunu da çok merak ediyorum..bigün görüşsek mi ne be kristal??

aylayildiz dedi ki...

ayni kalmis yuzunun ifadesi ne kadar guzel.

crystalsdreams dedi ki...

biyonniiim, ben de yirim bu mahsun bakışlıyıı, bakıp bakıp seviom kendimi,narsist miyim neyim:p

ibekingciim,görüşelim şekerim,şimdi de şekerimm ama biraz eskidim:) görüşelim hatta nişantaşında midye yielim,hala çok aklımda canım benim o nazarlardan uzak olası öğlen yimeen:)

sitaresemacımm, çok değiştim ben bea, wallaa, keşke aynı kalsaymış o ifade..sen nerden gördün benim şimdiki ifademi bu aradaa?
tanıomuyum ulen ben seni yoksa:)

aylayildiz dedi ki...

yoo hani resimler yayinlamistin ya yoksa onlardaki sen degil misin hani ender diye bir arkadasinizla cekilen hani italyada kaza yapinca usa fotosu koymustun